Semnătura electronică este obligatorie pentru companiile care vor aplica în curând pentru obținerea online a certificatului de stare de urgență, reiese din Ordinul Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri 791/2020.
Firmele vor putea cere numai online acest document, iar actele necesare trebuie să fie semnate electronic, pentru a garanta, dincolo de orice dubiu, identitatea solicitanților. De principiu, reprezentantul legal al firmei este cel care va semna electronic documentația necesară și o va încărca în aplicația Ministerului Economiei.
Totuși, dacă reprezentantul legal n-are semnătură electronică, va putea fi împuternicită o altă persoană pentru a semna efectiv documentația. De exemplu, contabilul firmei ar trebui să aibă semnătură electronică, pentru că are nevoie de ea atunci când depune declarații la Fisc. Însă ordinul nu prevede limitări - orice persoană care are semnătură electronică va putea fi împuternicită să depună documentația de obținere a certificatului de stare de urgență.
„În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens. (...) Documentele (...) se încarcă obligatoriu în platforma http://prevenire.gov.ro, sub semnătura electronică a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui împuternicit al acestuia, deținător de semnătură electronică”, este explicat în actul normativ.
Referitor la certificatele de stare de urgență, acestea vor fi emise automat electronic, însă vor fi valabile fără semnătură sau ștampilă. Veridicitatea lor se va putea verifica în aplicația Ministerului Economiei, folosind seria și numărul documentelor.
Certificatul de stare de urgență va putea fi folosit atât în relația cu statul, cât și în relația cu partenerii de afaceri. De exemplu, documentul va fi necesar pentru a obține amânarea ratelor la creditele bancare sau pentru amânarea plății chiriilor și a utilităților.
Momentan, aplicația online prin care se vor solicita și emite certificatele este nefuncțională.
Comentarii articol (0)