Platforma oficială poate fi accesată aici. Dacă săptămâna trecută permitea doar depunerea documentelor pentru șomajul tehnic (pentru indemnizație), utilizarea acesteia a fost extinsă acum și pentru indemnizația pentru profesioniști și e de așteptat să cuprindă din ce în ce mai multe tipuri de solicitări.
Pe prima pagină din platformă trebuie selectată procedura de acordare a indemnizației (după caz - pentru PFA, sportivi, drepturi de autor etc.), dar și instituția căreia i se cere (trebuie mai întâi selectată procedura și abia apoi instituția pentru că nu toate procedurile se derulează cu aceleași autorități).
După ce au fost selectate procedura și instituția, se ajunge pe o pagină secundară, unde trebuie completate datele personale ale solicitantului și unde se încarcă documentele necesare, conform reglementărilor indemnizației.
PFA-urile au de depus, de pildă, următoarele documente (se generează din platformă, așa cum se vede în imaginea de mai jos):
- o cerere pentru solicitarea indemnizației;
- copia actului de identitate și copia extrasului de cont bancar (banii se virează în cont, nu se ridică numerar); avem și o confirmare oficială - indemnizația pentru PFA-uri nu poate fi virată decât în contul bancar al PFA-ului, nu al persoanei fizice;
- o declarație pe propria răspundere: practic în declarație se înscrie faptul că, urmare a efectelor epidemiei de coronavirus, pe perioada stării de urgență, activitatea desfășurată a fost întreruptă începând de la o anumită dată (evident, ea trebuie să fie în interiorul perioadei stării de urgență, care a fost decretată pe 16 martie); falsul în declarații este pedepsit penal.
Important! Documentele pot fi încărcate și cu semnăturile olografe, nu doar cu semnătură digitală. Un ghid de utilizare a aplicației pentru mai multe lămuriri e disponibil aici.
PFA-urile, cei care obțin venituri exclusiv din drepturi de autor, cei cu contracte de activitate sportivă și alți profesioniști pot să ceară de la stat o indemnizație de 75% din câștigul salarial mediu brut (aproximativ 4.072 de lei - valoarea brută), potrivit OUG nr. 30/2020. Asta, dacă activitatea acestora a fost întreruptă ca urmare a efectelor epidemiei de coronavirus, pe perioada stării de urgență. Depunerea documentelor, pentru perioada 16-31 martie 2020, se face între 1 și 10 aprilie.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Noi, avocatnet.ro, îți venim în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.