Conform PICCJ, „pe perioada instituirii stării de urgenţă, deconturile privind asistenţa juridică pot fi depuse prin intermediul poştei electronice, compactate în format ZIP sau RAR, ca urmare a volumului mare de documente, iar după încheierea acestei perioade să fie transmise şi documentele originale”.
În același timp, instituția mai menționează și că este necesar ca „borderourile transmise de barou prin intermediul poştei electronice să poarte ştampila/semnătura „Conform cu originalul".”
Poziția PICCJ vine în contextul în care UNBR a făcut o solicitare primei să permită ca depunerea deconturilor privind asistența judiciară acordată să se poată face prin e-mail.
Conform Protocolului încheiat între cele două instituții menționate mai sus, avocatul care oferă asistența judiciară întocmește un referat prin care atestă oferirea efectivă a acelei asistențe. Acesta trebuie înaintat, mai întâi, baroului de către avocat.
După aceea, baroul va fi cel care va înainta referatul departamentului economico-financiar şi administrativ ai tribunalului sau, după caz, curţii de apel, în vederea efectuării viramentelor privind plata onorariilor de către tribunal sau după caz, curtea de apel, în contul barourilor. Ulterior, plata onorariilor cuvenite avocaților se va face de către barou.
Răspunsul PICCJ se referă la activitatea de transmitere a documentelor, de către barou.