Romania va avea 1.200 km de autostrada in anul 2012, promite ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.
Potrivit ultimelor date prezentate de minister, la finele anului 2012 automobilistii vor putea circula pe autostrada intre Bucuresti si Bors, deoarece pina atunci vor fi finalizate atit autostrada Bucuresti-Brasov, cit si autostrada Transilvania. Tot in 2012 se va mai putea circula pe autostrada intre Orastie si Nadlac, precum si de la Bucuresti la Constanta. Desi mentioneaza ca se lucreaza in prezent si pe restul Coridorului IV de transport paneuropean, respectiv portiunea Pitesti - Sibiu - Orastie, ministrul Dobre nu da nici o data pentru darea acesteia in exploatare.
Stahanovism in infrastructura
Pentru a-si respecta promisiunile, Ministerul Transporturilor va trebui sa aiba in lucru anual sute de kilometri de autostrada. "Vom avea in diferite stadii de executie circa 380 de kilometri de autostrada in 2006, 540 de kilometri in 2007 si peste 800 de kilometri in 2008", spune Gheorghe Dobre.
Ordonat pe ani, lucrurile vor sta cam asa: in acest an vor incepe lucrarile la centurile la profil de autostrada la Arad, Timisoara si lucrarile pe tronsonul Cernavoda - Constanta. Tot acum vor incepe lucrarile la sectorul Deva - Orastie, de pe acelasi Coridor IV. Pentru data de 1 iulie a acestui an e preconizata darea in exploatare a tronsoanelor de autostrada Drajna - Fetesti (partial) si Fetesti - Cernavoda.
In acest an vor demara in tromba si lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov, in valoare de 1,6 miliarde de euro, din surse bugetare. In 2006 sint in executie 382,6 kilometri de autostrada pe tronsoanele Drajna - Fetesti - Cernavoda, varianta de ocolire Sibiu, autostrada Transilvania pe tronsoanele Cimpia Turzii - Gilau, Suplacu de Barcau - Bors, varianta de ocolire Pitesti si autostrada Bucuresti - Brasov.
In 2007 se vor finaliza 78 de kilometri de autostrada Drajna - Fetesti (ambele benzi de circulatie pe sens), centurile Sibiu si Pitesti. La toate acestea se adauga reparatiile cu care ne-am obisnuit la autostrada Bucuresti - Pitesti.
Bucuresti - Brasov, gata in 2008
Pentru 2007, cel tirziu 2008 este programata inceperea lucrarilor la tronsonul Nadlac - Arad. Potrivit proiectiilor ministerului, in 2006 vor fi finalizati peste 17,5 kilometri de autostrada pe tronsonul Fetesti - Cernavoda, la care se adauga 26,7 de kilometri de varianta ocolitoare - Timisoara Nord si Craiova Nord.
In 2008 se vor finaliza cei circa 170 de kilometri de autostrada dintre Bucuresti si Brasov si vor fi in constructie aproximativ 838 de kilometri de autostrada pe Coridorul IV. Potrivit directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Liviu Damboiu, din Coridorul IV de transport paneuropean, va fi gata tronsonul Arad - Timisoara in 2009, urmind ca in 2010 sa se poata circula pe Deva - Orastie si Timisoara - Lugoj, pentru ca in 2011 sa se poata circula pe sectoarele Nadlac - Arad si Lugoj - Deva.
Centuri ocolitoare pentru toate orasele
Pe linga banii care vor fi cheltuiti pentru autostrazile propriu-zise, vor fi alocate resurse si pentru centurile ocolitoare ale oraselor.
Cele mai costisitoare centuri sint cea a Bucurestiului, aceasta urmind sa fie completata pe 20 de kilometri, iar lucrarile sint estimate la circa 40 de milioane de euro, si cea a Timisoarei (30 de kilometri), cu o valoare de peste 50,5 milioane de euro. De asemenea, vor fi investiti bani pentru varianta de ocolire a municipiului Brasov (31 kilometri) - 46,2 milioane de euro, Tirgu-Mures (12 kilometri) - 33,10 milioane de euro, Reghin, Medias.
Tot din surse de finantare externe vor fi construite variante de ocolire ale Pitestiului (15,2 kilometri) - 113,5 milioane de euro, varianta de ocolire a municipiului Constanta (22 kilometri) - 146,56 milioane de euro, si varianta de ocolire a municipiului Arad (49 de kilometri).
Prin facilitatea ISPA a UE vor fi construite variante de ocolire a Sibiului (23,5 kilometri) - 52,57 de milioane de euro, a municipiilor Deva si Orastie (32,8 kilometri), dar si pentru localiati mai mici precum Sebes, Caransebes, Plugova, Lugoj.
Traseul Timisoara - Arad, stabilit in aceasta luna
Traseul final al autostrazii Timisoara - Arad va fi stabilit pina la finele lunii iunie de firma de consultanta franceza Scetauroute, angajata de statul roman. Potrivit presedintelui administratiei Timis, Constantin Ostaficiuc, pina acum au avut loc discutii intre Consiliile Judetene Arad si Timis cu privire la viitorul traseu al autostrazii. Decizia finala va fi luata impreuna cu specialistii francezi care vor propune mai multe variante.
Autoritatile locale doresc ca traseul sa treaca la nord de Aeroportul International "Traian Vuia" Timisoara, pentru a nu bloca viitoarea dezvoltare a orasului.
Comentarii articol (0)