Constructia acestei autostrazi a inceput in 1991, dar a fost abandonata din lipsa de interes. In anul 2001 CNADNR a considerat-o ca fiind o prioritate, mai ales ca Romania si-a intensificat eforturile de aderare la Uniunea Europeana, astfel ca a inceput constructia autostrazii ce leaga capitala de litoral. Autostrada are patru benzi de circulatie si o linie mediana care separa sensurile de trafic. Limita legala de viteza a fost stabilita pentru 130 km/h. Punctul de intersectie al drumurilor secundare cu autostrada au fost transformate in pasaje astfel incat circulatia sa nu fie incetinita de intersectiile la nivelul solului.
Se lucreaza incepand din aceasta vara pe urmatoarele tronsoane: Drajna-Fetesti si la tronsonul 5, Fetesti-Cernavoda. Tronsoanele 4 si 5 sunt finantate prin facilitatea ISPA. In paralel, se deruleaza proiectul pentru executia "Sistemului de Comunicatii si Control al Traficului" care va monitoriza traficul si conditiile de circulatie pe autostrada.
Tot anul acesta a demarat constructia Autostrazii Transilvania. Finalizarea proiectului este preconizata pentru 2012. Autostrada va trece pe langa mai multe orase mari: Brasov, Fagaras, Sighisoara, Tirgu-Mures, Cluj-Napoca si Oradea. Lungimea totala va fi de 415 km.
Pe coridorul IV pan-european se construiesc variantele de ocolire ale orasele Sibiu si Pitesti. La Sibiu lucrarile au inceput. Varianta va avea o lungime totala de 23,5 km din care 16 cu profil de autostrada si este finantata de Comisia Europeana prin facilitatea ISPA si Guvernul Romaniei. Si la Pitesti din cei 15 km 13 vor fi la nivel de autostrada. Lucrarile au inceput in luna iunie si sunt finantate de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare.
Tot pe coridorul IV pan-european se afla si autostrada Arad-Sibiu care are o importanta cruciala pentru intreg continentul. Autostrada va asigura legatura dintre Romania si Vestul Europei.
Pentru sustinerea financiara a programelor s-a instrodus conceptul de parteneriat public-privat care presupune ca firme mari sa investeasca in infrastructura ruriera a Romaniei.
Avantajul imediat al implementarii conceptului de parte-neriat public-privat este realizarea investitiilor fara eforturi financiare din partea statului. Astfel, trei tronsoane ale autostrazii Bucuresti-Brasov vor fi finantate in acest fel: Bucuresti-Ploiesti, Predeal-Brasov si Comarnic-Predeal.
Comentarii articol (0)