Dispoziția de plată-încasare se întocmește într-un exemplar de compartimentul financiar-contabil, atunci când se utilizează ca dispoziție de plată în momentul în care nu există alte documente prin care se dispune plata (ex: stat de salarii sau lista de avans chenzinal), atunci când se utilizează că dispoziție de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc. sau atunci când se utilizează ca dispoziție de încasare în cazul lipsei altor documente prin care se dispune încasarea (ex: avize de plată, somații de plată etc.).
Etapele parcurse de dispozițiile de plată/încasare
Circuitul dispozițiilor de plată/încasare se face astfel:
- Se face controlul financiar preventiv de către persoana autorizată pentru viză (în cazurile prevăzute de lege);
- Se aprobă încasarea/plata sumelor respective de către persoanele autorizate;
- Se efectuează operațiunile de încasare/plată (după caz) și se semnează de casier în cadrul casieriei, iar pentru plăti se semnează și de persoana care a primit suma;
- Se anexează la registrul de casă la compartimentul financiar-contabil pentru efectuarea înregistrarilor în contabilitate.
Pentru continuarea articolului, te invităm să citești mai departe Blogul Facturis-Online.ro.
Comentarii articol (0)