Cadru legislativ
În afara situațiilor de urgență, telemunca este înregistrată În legislația României ca o formă acceptată de lucru. Legea 81/ 2018 prevede ca angajatorul să asigure toată tehnologia necesară pentru ca cineva să poată practica telemunca, să verifice echipamentele necesare și să adapteze normele de SSM (siguranța și securitatea muncii) pentru lucrul din altă parte decât de la sediul companiei. De asemenea, este important ca acest lucru să fie specificat în contract, astfel încât angajatorul să nu fie în culpă în cazul nefericit al unui accident.
Lucrul de acasă - avantaje și dezavantaje pentru angajați
Avantaj: Nu trebuie să te mai deplasezi până la serviciu
România nu este o țară mare, în care oamenii obișnuiesc să facă zilnic naveta pe distanțe lungi. Însă infrastructura și traficul sunt precare pentru două drumuri zilnice prin oraș, între birou și casă. Acest timp este valorificat de unii dintre angajați (unii citesc sau ascultă podcasturi, vorbesc la telefon sau merg pe jos), însă majoritatea se simte frustrată de acest tranzit. În plus, oamenii sunt vulnerabili la o mutare subită a companiei într-un nou sediu, mai departe de centrul orașului, nu știu dacă să își mute domiciliul în funcție de zona preferată din oraș sau în funcție de sediul firmei și ajung chiar să aleagă între două oferte de job în funcție de cel care este mai accesibil. Acele două ore sunt oferite înapoi angajaților, iar aceștia și le pot redistribui așa cum își doresc.
Pentru mai multe informații pe acest subiect, te invităm să citești articolul complet, disponibil pe www.upromania.ro.
Comentarii articol (0)