„Pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă, se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziționării de pachete de bunuri și servicii tehnologice necesare desfășurării activității în regim de telemuncă”, scrie, mai exact, în OUG 132/2020, apărută aseară în Monitorul Oficial.
Ajutorul va fi acordat angajatorilor până la finalul anului, cel târziu, în limita fondurilor publice alocate pentru măsură. Banii se vor da în ordinea înregistrării solicitărilor - adică pe sistemul „primul venit, primul servit”.
Foarte important este că ajutorul va fi acordat celor care au salariați ce au lucrat în regim de telemuncă cel puțin 15 zile lucrătoare în timpul stării de urgență (16 martie - 14 mai 2020).
„Suma (...) se acordă, în ordinea depunerii solicitărilor, până la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurărilor de șomaj, prin ANOFM (agențiile teritoriale de muncă - n. red.), în limita fondurilor alocate cu această destinație, angajatorilor, pentru angajații care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgență pentru cel puțin 15 zile lucrătoare”, scrie în actul normativ.
Banii vor veni, așadar, prin intermediul agențiilor teritoriale de ocupare a forței de muncă. În 30 de zile de la primirea ajutorului, angajatorii vor trebui să transmită agențiilor documente justificative din care să reiasă ce bunuri s-au cumpărat pentru telesalariați. În caz contrar, în 30 de zile de la expirarea termenului inițial de 30 de zile, angajatorii vor trebui să restituie ajutorul.
Regulile pentru acordarea ajutorului vor fi incluse într-un ordin al Ministerului Muncii, care trebuie publicat în Monitorul Oficial până la 20 august 2020.
Nu știi care-s diferențele dintre telemuncă și munca la domiciliu? Găsești aici principalele aspecte legate de cele două forme ale muncii la distanță.