În primul rând, în ghidul ANOFM, care vine și în variantă video, se precizează unde pot depune cererile și documentele necesare obținerii ajutorului financiar cei care au salariați ce au lucrat în regim de telemuncă cel puțin 15 zile lucrătoare în timpul stării de urgență (16 martie - 14 mai 2020).
Este vorba, mai exact, despre platforma aici.gov.ro, folosită deja de câteva luni de firmele și profesioniștii persoane fizice care au cerut diverse forme de ajutor financiar de la stat.
După cum apare în ghid, acordarea sprijinului financiar pentru desfășurarea activității în regim de telemuncă se face în două etape:
- transmiterea solicitării (cerere, declarație pe proprie răspundere și lista cu telesalariații) și
- depunerea documentelor justificative pentru echipamentele achiziționate.
Ajutorul este acordat angajatorilor până la finalul anului, cel târziu, în limita fondurilor publice alocate pentru măsură. Banii se vor da în ordinea înregistrării solicitărilor - adică pe sistemul „primul venit, primul servit”.
Lista echipamentelor și serviciilor ce pot fi cumpărate din acești bani, dar și procedura și documentele de solicitare au apărut spre începutul lunii, fiind prezentate de redacția noastră în acest material.