Practic, cu toate că Guvernul a putut să vină rapid cu ordonanțe pentru a lua măsuri de ajutorare a firmelor și persoanelor fizice, parlamentarii au vrut să dea și ei o mână de ajutor. Din păcate, trei dintre aceste măsuri au fost degeaba, pentru că n-au ajuns să se aplice.
1. Legea cu un al doilea mecanism pentru amânarea chiriilor, neclară și fără norme. Este vorba de Legea 62/2020, care a intrat în vigoare în luna mai, dar care a „expirat” fără să se aplice efectiv. Concret, legea a avut mai multe probleme care au împiedicat Guvernul să o pună efectiv în aplicare - părea să se aplice unei perioade parțial retroactive, nu era indicat clar ministerul care trebuie să vină cu norme de aplicare, printre altele. Prin urmare, normele de aplicare n-au venit niciodată, iar mecanismul a expirat la finele lunii iunie 2020. Oricum, Guvernul dăduse deja un mecanism de amânare a chiriilor.
2. Legea cu amânarea plății datoriilor față de recuperatorii de creanțe, blocată de Curtea Constituțională. Practic, legea adoptată de Parlament ar fi extins mecanismul Guvernului de amânare a ratelor la creditele bancare. Amânarea ar fi fost posibilă, mai precis, inclusiv pentru ratele la recuperatorii de creanțe. Legea a fost contestată la Curtea Constituțională, care a găsit că aceasta încalcă prevederile Constituției. Mecanismul amânării ratelor oricum era expirat atunci când legea era discutată de judecători.
3. Legea cu suspendarea popririlor civile până-n septembrie, blocată tot de Curte. Pe scurt, parlamentarii ar fi vrut ca orice poprire civilă declanșată ulterior intrării în starea de urgență (16 martie 2020) să fie suspendată până la 1 septembrie 2020 și, tot până la acea dată, să nu mai înceapă nicio altă poprire. La fel ca în cazul descris anterior, legea a fost adoptată în contradicție cu prevederile Constituției și a fost declarată neconstituțională.