ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Evidența proprietăților la ANCPI: Specialiștii pot semna documentele în browser cu semnătura electronică calificată
De puțină vreme, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a introdus o nouă măsură de digitalizare și optimizare a activității. Este vorba, mai exact, despre posibilitatea de a semna documentele direct în browser. Totodată, ANCPI a anunțat și că testează sistemul de plată cu cardul direct în aplicația eTerra. Pentru că inițial nu era foarte clar, ca urmare a unei solicitări făcute de redacția noastră, ANCPI ne-a transmis că, pentru a putea semna documentele astfel, e nevoie de o semnătură electronică calificată, echivalentă semnăturii de mână.
Articolul continuă mai jos
„Semnarea documentelor în browser simplifică și eficientizează procesul de depunere și soluționare a lucrărilor de specialitate, scurtând fluxul acestora”, apare în
comunicatul de presă prin care ANCPI anunța, la sfârșit de septembrie, introducerea noului sistem.
De această facilitate pot beneficia toți utilizatorii
sistemului informativ eTerra, ce reprezintă, de fapt, sistemul naţional de evidenţă a proprietăţilor, fie ei
parteneri ANCPI (persoane fizice și juridice autorizate, notari, executori judecătorești etc.)
sau angajați ai agenției.
Inițial, din informațiile transmise de ANCPI
nu era clar despre ce fel de semnătură electronică era vorba sau despre valoarea ei în instanță (dacă e echivalentul celei olografe), dar, pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, redacția noastră a formulat o solicitare agenției, iar ANCPI ne-a răspuns recent. Astfel, potrivit informațiilor furnizate de agenție,
"este vorba despre semnătura electronică calificată", adică de cea care are efectul juridic echivalent al unei semnături olografe (de mână).
Mai exact, după cum apare în
Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică,
"[î]nscrisul în formă electronică, căruia i s-a încorporat, atașat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv și generată cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnăturii electronice, este asimilat, în ceea ce privește condițiile și efectele sale, cu înscrisul sub semnătură privată".
În același timp, ANCPI anunță că
testează și plata cu cardul în aplicația eTerra. În mod evident, și prin această măsură se urmărește reducerea timpilor de așteptare sau a volumului de muncă necesar depunerii unei lucrări.
“Astfel, partenerii ANCPI nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la ghișeu pentru achitarea tarifelor aferente serviciilor solicitate sau să aștepte confirmarea plății prin ordinul de plată. Prin noua facilitate, cererile partenerilor vor putea fi achitate cu cardul și confirmate în timp real în aplicația eTerra, la fel ca pe orice site de comerț electronic”, mai apare în comunicatul ANCPI.
Sistemul eTerra a mai fost modificat și în vară, mai exact, în luna august, când procedura de înregistrare a cererilor în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a fost simplificată.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)