In conformitate cu prevederile art.66 din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobata prin Legea nr.174/2004, contribuabilii au obligatia de a declara sediile secundare in 30 de zile de la infiintarea acestora. Prin Legea nr.174/2004 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala s-a abrogat art.3 din Legea nr.87/1994 privind combaterea evaziunii fiscale, republicata, care prevedea o obligatie asemanatoare.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Inconformitate cu prevederile art.66 din Ordonanta Guvernului
nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobata prin Legea
nr.174/2004, contribuabilii au obligatia de a declara sediile secundare in 30
de zile de la infiintarea acestora. Prin Legea nr.174/2004 pentru aprobarea
Ordonantei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala s-a
abrogat art.3 din Legea nr.87/1994 privind combaterea evaziunii fiscale,
republicata, care prevedea o obligatie asemanatoare.
Prin sediu secundar se intelege o sucursala, agentie, reprezentanta sau alta
asemenea unitate fara personalitate juridica, inclusiv sediile permanente
definite de art. 8 din Codul fiscal. Astfel, in conformitate cu prevederile
art.8 din Codul fiscal, sediul permanent este un loc prin care se desfasoara
integral sau partial activitatea unui nerezident, cum ar fi: locul in care se
afla conducerea contribuabilului, sucursale, birouri, fabrici si ateliere,
depozite de marfuri, centre de achizitii si desfacere, magazine, mine,
cariere, puturi de titei sau gaze, sau alte locuri de extractie a resurselor
naturale, santiere de constructii sau montaj numai daca acestea dureaza mai
mult de 6 luni.
“Indeplinirea obligatiei de declarare a sediului secundar revine
persoanei sau entitatii fara personalitate juridica care infiinteaza acest
sediu. De asemenea, declararea sediului secundar se realizeaza prin
completarea informatiilor corespunzatoare din declaratia de inregistrare sau
de mentiuni, dupa caz. Declaratia se depune la organul fiscal competent, si
anume cel in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei
sau entitatii fara personalitate juridica care infiinteaza acest sediu. In
acest caz, organul fiscal va inregistra informatiile in legatura cu sediile
secundare in Registrul contribuabililor fara a atribui cod de identificare
fiscala propriu sediilor secundare. Declaratia va fi insotita de o copie de pe
certificatul de inregistrare fiscala al persoanei sau entitatii fara
personalitate juridica care infiinteaza acest sediu si o copie de pe dovada
detinerii cu titlu legal a spatiului pentru sediul secundar”, a aratat
domnul Neculae Plaiasu, presedintele Agentiei Nationala de Administrare
Fiscala (ANAF).
In cazul sediilor secundare apartinand platitorilor de impozite pentru care,
potrivit art.28 alin.(7) din Ordonanta de urgenta Guvernului nr.45/2003
privind finantele publice locale, este reglementata obligatia inregistrarii
fiscale a acestora ca platitori de impozit pe veniturile din salarii,
inregistrarea se realizeaza potrivit regulilor generale pentru inregistrarea
fiscala prevazute in Titlul IV - Inregistrarea fiscala si evidenta
contabila si fiscala din Codul de procedura fiscala.
Ca urmare, contribuabilii care, potrivit legii, au obligatii de plata la
sedii secundare, vor inregistra sediile secundare la organul fiscal in a carui
raza teritoriala se afla situate acestea, prin completarea si depunerea
declaratiei de inregistrare fiscala sau de mentiuni, dupa caz, in care vor
bifa casuta corespunzatoare calitatii de sediu secundar. Declaratia va fi
insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a
contribuabilului de care apartine sediul secundar si de pe dovada detinerii cu
titlu legal al spatiului.
Inregistrarea fiscala a sediilor secundare cu statut de sucursala ale
comerciantilor care au sediul principal al comertului in tara cat si in
strainatate se realizeaza potrivit proceduri speciale in materie prevazuta de
Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.76/2001, privind simplificarea unor
formalitati administrative pentru inregistrarea si autorizarea functionarii
comerciantilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. De
asemenea, inregistrarea fiscala a sediilor permanente ale nerezidentilor se
face potrivit reglementarilor Codului fiscal si Codului de procedura fiscala.
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) este organ de specialitate al
administratiei publice centrale aflat in subordinea Ministerului Finantelor
Publice. ANAF a fost organizata si functioneaza in baza Hotararii de Guvern
nr.1574 din 2003 si indeplineste toate atributiile in activitatea de
administrare a veniturilor bugetare pentru care este competenta (colectarea
veniturilor bugetului de stat, a veniturilor bugetului asigurarilor sociale de
stat, bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate). Incepand cu data de 1 ianuarie 2004 Ministerul
Finantelor Publice exercita calitatea de creditor bugetar prin ANAF pentru
veniturile bugetare pe care le administreaza.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Comentarii articol (2)