ACCES PREMIUM
De ce premium?
Încă o amânare preconizată: Casele de marcat vor fi conectate la sistemul ANAF până la jumătatea anului
Procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) este întârziat din nou. Potrivit președintelui ANAF, deși se dorea conectarea tuturor aparatelor până la 31 martie 2021, termenul va fi, cel mai probabil, 30 iunie 2021.
Articolul continuă mai jos
„Casele de marcat, factura electronică, traffic control - toate cele trei proiecte avansează și se depun eforturi semnificative pentru dezvoltarea sistemelor informatice. Din perspectiva interconectării caselor de marcat, în prezent se realizează evaluarea celor două produse informatice deja construite, destinate interconectării caselor de marcat, pentru a alege soluția tehnică optimă. Sperăm cât mai curând - în primul semestru al acestui an e clar că vor fi interconectate casele de marcat. Produsele informatice au fost construite -- sunt două alternative --, ele au fost testate și în momentul de față trebuie să hotărâm, împreună cu experții noștri din zona IT, care este soluția optimă”, a declarat miercuri
Mirela Călugăreanu, președintele ANAF, la conferința de taxe organizată de PwC România.
Conectarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al ANAF trebuia să fie în plină desfășurare în această perioadă. În cazul caselor de marcat achiziționate și puse în funcțiune înainte de 1 februarie 2021, conectarea la serverul Fiscului ar fi trebuit făcută până la finalul lunii martie 2021. În cazul aparatelor achiziționate începând cu 1 februarie 2021, conectarea ar fi trebuit făcută în ziua punerii în funcțiune.
Singura excepție ține de casele de marcat care vor fi folosite în zone neacoperite de rețele de internet, pentru care trebuie transmisă o declarație la ANAF. Pentru aparatele cumpărate și puse în funcțiune înainte de luna februarie 2021, declarația ar fi trebuit transmisă până la 31 martie 2021. Pentru aparatele cumpărate începând cu 1 februarie, declarația ar fi trebuit transmisă în cel mult două zile lucrătoare de la data instalării. Prin declarație, contribuabilii informează autoritățile că aparatele n-au cum să fie conectate la sistemul de monitorizare din cauza lipsei unei rețele de internet și că vor funcționa offline.
În mod normal, pentru nerespectarea termenelor de conectare, contribuabilii riscă o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, conform OUG 28/1999. Totuși, până la finalul lunii martie 2021,
această sancțiune este suspendată. Rămâne de văzut dacă Guvernul va prelungi suspendarea cu încă trei luni, pentru că momentan nu se știe nimic în acest sens.
Amenda este suspendată de astă-toamnă, în condițiile în care au apărut întârzieri considerabile la conectarea la sistemul ANAF a caselor de marcat cu jurnal electronic cumpărate și puse în funcțiune de firme începând din 2018. Deși inițial se stabilise că aceste aparate vor fi conectate până la 30 septembrie 2020 (marii contribuabili), respectiv 31 ianuarie 2021 (contribuabilii mici și mijlocii), șefa Fiscului a clarificat la finalul anului trecut că termenul nou „neoficial” este, de fapt,
31 martie 2021. Însă și acesta se amână.
Citește și: Cine poate face conectarea noilor case de marcat la sistemul ANAF și cum.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.