Apoi, dacă o situație nu poate fi rezolvată online, ONRC atrage atenția că activitatea de asistență și cea de audiență se fac doar cu programare.
În plus, odată ajunși la sediul ONRC sau la un oficiu al registrului comerțului, solicitanții trebuie să țină cont de faptul că:
- accesul se face în mod controlat, astfel încât la fiecare ghișeu să fie permis accesul unui singur solicitant de servicii;
- au obligația de a respecta distanța de doi metri față de ghișeu și față de orice persoană cu care se intersectează;
- au obligația respectării regulilor de acces în instituție, de comportament și a măsurilor de igienă personală;
- trebuie să poarte măști de protecție în sedii;
- nu este permis accesul în instituție pentru persoanele care au o temperatură mai mare de 37,3ºC sau alte simptome asociate COVID-19;
- în lifturi (acolo unde există) va intra o singură persoană;
- nu este permisă staționarea pe holuri, scări sau alte spații deschise, cu excepția situațiilor de urgență și cu respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puțin doi metri;
- nu este permisă interacțiunea directă cu salariații care desfășoară activitate cu publicul, pentru o durată ce depășește 15 minute, cu excepția situațiilor de urgență, cu respectarea măsurilor de distanțare fizică, de cel puțin doi metri, și a marcajelor aplicate în acest sens.
Cererea va fi preluată de angajații instituției a doua zi și va fi înregistrată pe fluxul operațional. Ulterior, aceștia vor putea urmări stadiul cererii pe portalul de servicii al ONRC.
Cei ce interacționează astfel cu oficiile registrului comerțului vor fi nevoiți să poarte, pe lângă mască de protecție, care trebuie să acopere atât gura, cât și nasul, și mănuși de unică folosință.
Reamintim că, din acest an, firmele relaționează diferit cu ONRC. Astfel, cel puțin până-n august, firmele și persoanele fizice vor interacționa cu ONRC, în principal, online sau prin intermediari. În plus, începând de la sfârșitul lui 2020, pentru a începe tranziția către digitalizarea interacțiunii cu cei de la ONRC, autoritățile au stabilit, printre altele, eliminarea obligației de a prezenta la înregistrarea firmei o serie de documente.