ACCES PREMIUM
De ce premium?
Firmele și persoanele fizice relaționează cu ONRC online sau prin poștă încă nouă luni. Programul redus la ghișee, păstrat
Firmele și persoanele fizice continuă relaționarea cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), timp de încă nouă luni, în principal online sau prin intermediari, potrivit unei ordonanțe publicate vineri seară în Monitorul Oficial. În același timp, se menține în paralel programul de lucru redus pentru ghișeele ONRC.
Articolul continuă mai jos
Aceste măsuri au fost stabilite prin Ordonanța de urgență a Guvernului 195/2020, care se aplică deja de vineri. Prelungirea până la
mijlocul lunii august 2021 vine în condițiile în care aplicabilitatea lor urma să expire la mijlocul lunii noiembrie 2020.
Concret, este vorba de trei mari măsuri importante ce țin de activitatea ONRC-ului:
1. Activitatea se derulează în principal online și prin corespondență. Adică firmele și persoanele fizice folosesc
portalul de servicii online și adresele de e-mail ale
Oficiului și
entităților din subordinea sa. De asemenea, se pot transmite documente prin intermediul poștei clasice sau firmelor de curierat. Programul de lucru la ghișee rămâne unul redus, de patru ore (de luni până joi între orele 9:00 - 11:00 și 12:00 - 14:00, iar vinerea între orele 8:00 - 10:00 și 11:00 - 13:00), și accesul se face în limita numărului ghișeelor (o singură persoană la fiecare ghișeu).
2. Declarațiile pe propria răspundere pot fi date ca acte de mână. Mai precis, declarațiile pe propria răspundere care se anexează la cererea de înregistrare sau la alte cereri pot fi înscrisuri sub semnătură privată (inclusiv în formă electronică). Acestea pot fi transmise la ONRC, fără nicio altă formalitate, online (cu semnătură electronică) sau prin poștă și curier. Declarațiile pe propria răspundere pot fi și în formă autentică (certificată de avocat) sau date la oficiile din subordinea ONRC.
3. Specimenul de semnătură poate fi trimis ca act de mână. Referitor la specimenul de semnătură (acolo unde legea prevede că e necesar), acesta se poate transmite la ONRC legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate. Totodată, se mai poate da la oficiile din subordinea ONRC.
Aceste trei măsuri au fost stabilite inițial prin OUG 70/2020, la articolele 26-28, și aplicabilitatea lor urma să expire la jumătatea lunii noiembrie 2020. Astfel, Guvernul a intervenit și le-a prelungit aplicabilitatea cu încă nouă luni prin OUG 195/2020, având în vedere situația actuală cauzată de epidemia de coronavirus.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)