Astfel, de-acum, profesorii din ciclul primar, gimnazial sau liceal vor putea afla, la finalul fiecărui semestru, ce cred elevii despre activitatea lor.
Concret, prin fișa de feedback, care va trebui folosită în fiecare dintre cele două semestre ale anului școlar, după ce situația școlară a elevilor este încheiată, profesorii vor putea invita elevii să-și spună părerea cu privire la activitatea lor de la clasă.
În plus, pe lângă feedback-ul semestrial, "[c]adrele didactice pot solicita feedback suplimentar și pe parcursul semestrului, prin aplicarea altor instrumente", după cum scrie în ordin.
Feedback-ul reprezintă colectarea de informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare - învățare - evaluare și despre relația elev - profesor. Pe de altă parte, potrivit ordinului, feedback-ul "nu reprezintă judecăți de valoare, dar este specific activității didactice, fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional".
În fișa de feedback semestrial se recomandă elevilor ca limbajul folosit să fie unul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Fișa va fi anonimă și, pentru a elimina posibilitatea de identificare a unui elev pe baza scrisului acestuia, va putea fi completată și electronic sau în format tipărit.
După ce vor identifica profesorul pentru care oferă feedback (disciplina predată și numele acestuia), elevii vor trebui să spună dacă sunt de acord sau nu cu o serie de afirmații. Printre acestea se numără și cele de mai jos:
- profesorul explică clar materia;
- sarcinile de lucru la clasă sunt interesante;
- profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor;
- profesorul încurajează cooperarea între elevi;
- elevii sunt încurajați să-și exprime ideile și opiniile;
- atmosfera este plăcută în cadrul orelor;
- ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine.
Comentarii articol (0)