Un soft romanesc se numara printre cele mai bune 100 de produse high-tech din lume.
Softul BitDefender si-a facut loc printre aplicatiile gigantilor din industria IT&C din Statele Unite ale Americii si Japonia, fiind plasat pe pozitia 76 in topul celor mai bune 100 de produse high-tech din intreaga lume. Realizat de compania autohtona Softwin, BitDefender este astfel singurul produs din Europa Centrala si de Sud-Est si unica aplicatie antivirus din lume prezenta in clasamentul efectuat in laboratoarele de teste ale publicatiei "PC World" din Statele Unite ale Americii. In afara de BitDefender, Europa este reprezentata in top de numai doua produse software. Este vorba despre browserul Opera si platforma Linux dezvoltata de Ubuntu. "Credem ca brandul BitDefender se impune vertiginos pe piata mondiala si pe piata din SUA. Acesta este motivul pentru care BitDefender a fost luat in calcul in lista larga de mii de propuneri de produse high-tech din intreaga lume pentru top", explica Cosmin Mares, PR Manager la Softwin.
Cine mai face parte din top
Cel mai bun produs al acestui an este, conform "PC World", notebook-ul Intel Core Duo, acesta fiind urmat in clasament de desktop-ul AMD Athlon 64 X2 Dual-Core. De asemenea, printre produsele situate pe primele zece pozitii se numara Craigslist.org, audio pleyer-ul digital Apple iPod Nano, Seagate 160 GB Portable Hard Drive sau Google Earth. Nu lipsesc nici aplicatiile Yahoo!, Apple, Canon sau Toshiba. Din top fac parte atit aplicatiile software, care sint si cea mai importanta prezenta (31), cit si gadgeturi, echipamente hardware, site-uri, jocuri video sau servicii. In ceea ce priveste provenienta produselor nominalizate, 65% dintre aplicatiile prezente isi au originea in SUA sau Japonia. Potrivit analistilor "PC World", compania de web a anului este Yahoo!, in vreme ce pe segmentul hardware cea mai buna este Apple, iar pe software Adobe. In schimb, compania cu cele mai slabe performante a fost desemnata Sony. De altfel, "PC World" a realizat si un top al celor mai slabe produse high-tech din istorie. Printre acestea se numara America Online, RealNetworks Real Player din 1999, Syncronys SoftRAM din 1995 sau Microsoft Windows Millennium (2000).
Cum s-a realizat topul?
"Realizarea acestui clasament a durat mai multe saptamini, timp in care am tinut intilniri de ore intregi, am votat de mai multe ori si am selectat extrem de dur din mii de propuneri. Am notat dupa performanta, design si specificatii tehnice", explica analistul american Harry McCracken in "PC World" modalitatea de realizare a topului. La alcatuirea topului nu au fost luate in calcul preturile. De aseme-nea, anul acesta reprezentantii "PC World" au acordat candidatilor un scor de "impact" pentru a marca produsele care au revolutionat tehnologia.
Investitii de 100 de milioane de euro
Ca urmare a recunoasterii pe care produsul BitDefender a dobindit-o pe pietele externe, Softwin va investi peste 100 de milioane de euro pina in 2010 in deschiderea de noi filiale in afara tarii, in dezvoltarea lantului de distributie si in publicitate, informeaza reprezentantii companiei. Mai precis, anul acesta si in 2007 Softwin va deschide doua filiale noi: una in SUA, iar cea de-a doua in Japonia. "Anul acesta vizam consolidarea pozitiei pe pietele Europei Occidentale, unde am cunoscut deja mari succese in vinzari si notorietate, dar si in SUA, unde prevedem o absorbtie de piata de circa 10 milioane de dolari pentru produsele BitDefender. Incepind de anul viitor, ne vom orienta puternic si catre continentul asiatic", a declarat Florin Talpes, presedintele Softwin. Mai mult, potrivit reprezentantilor companiei, 40% din bugetul total alocat in aceasta perioada vor fi cheltuite pentru activitati de publicitate, PR si marketing research. La ora actuala, Softwin are filiale in Germania, Spania, Marea Britanie si SUA si parteneri locali in alte 53 de tari de pe sase continente. Totodata, compania lucreaza cu peste 100 de distribuitori online, existind in jur de 41 de milioane de clienti din 180 de tari. Conform estimarilor reprezentantilor companiei, pina in 2008 BitDefender va detine peste 2% din piata mondiala de antivirus, cu o absorbtie de piata ce va depasi 120.000.000 de dolari anual. Aceasta in conditiile in care BitDefender a inregistrat o triplare a cifrei de afaceri in fiecare din ultimii cinci ani.
Comentarii articol (0)