UPDATE: Emiterea la nivel național a cărții electronice de identitate ar putea fi posibilă de la final de octombrie
Timp de citire: 2 min.
Pentru a respecta termenul stabilit printr-un regulament european ce vizează îmbunătățirea securității documentelor de identitate ale cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise acestora, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunța, în vara lui 2021, posibilitatea de emitere a cărților electronice de identitate. Totuși, nu toți cetățenii români pot cere acum acest nou tip de document de identitate, deoarece pe 2 august 2021 a fost lansat doar un proiect-pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, ce se derulează exclusiv în județul Cluj. Potrivit MAI, extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivelul Municipiului București este programată pentru septembrie-octombrie, iar la nivel național ar urma să se facă spre finalul lunii octombrie.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Termenul-limită pentru emiterea cărților de identitate electronice este cuprins în Regulamentul (UE) 2019/1157 și este stabilit, mai exact, în data de 2 august 2021.
După cum a anunțat MAI recent, "în prezent, se află în fază finală de dezvoltare infrastructura necesară emiterii unui nou prototip CEI (carte electronică de identitate - n. red.), testele tehnice finale fiind programate în perioada 9-15 septembrie 2024.
În funcție de rezultatul acestora, se estimează posibilitatea elaborării unui calendar de extindere, etapizat, începând cu județul Cluj, urmând municipiul București, iar la finalul lunii octombrie, extinderea să fie realizată la nivelul fiecărui municipiu reședință de județ".
Costul emiterii a cinci milioane de acte electronice de identitate va fi suportat de către stat, prin fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență, după cum s-a stabilit în 2023.
Cartea electronică de identitate va putea fi folosită atât în interacțiunile cu autoritățile sau instituțiile din țara noastră, cât și cu cele din străinătate. Adică, aceste documente vor putea fi folosite, precum actele de identitate simple din prezent, și pentru a călători în spațiul comunitar.
Noile documente de identitate conțin și o semnătură digitală, lucru care, cel puțin teoretic, va contribui la reducerea birocrației în interacțiunile cetățenilor cu autoritățile române. Semnăturile electronice de pe noile acte de identitate sunt gratuite pentru cetățeni, deoarece sunt emise pe cheltuiala statului. În plus, cartea electronică de identitate va înlocui cardul de sănătate.
„Termenul de valabilitate al CEI se stabilește în funcție de vârsta titularului pentru a fi în concordanță cu modificările fizionomiei acestuia. De asemenea, se poate solicita emiterea unui nou CEI, înainte de expirarea termenului de valabilitate, în funcție de evenimentele de stare civilă sau administrative din viața cetățenilor”, mai apare în comunicatul ministerului.
Nu în ultimul rând, de cărțile electronice de identitate vor putea beneficia și copiii, indiferent de vârstă, cu condiția ca părinții lor solicite emiterea unui astfel de document.
Cei care, din motive religioase sau de conștiință, nu vor să dețină o carte electronică de identitate pot opta pentru solicitarea unei cărți de identitate simple, fără cip încorporat, așa cum sunt cele utilizate în prezent.
Mai multe informații despre cărțile electronice de identitate, inclusiv datele ce sunt înscrise de-acum pe noul act de identitate, pot fi găsite aici.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Resurse Umane (HR), Financiar și Contabilitate, Sănătate și Securitate în Muncă (SSM) , Achiziții (Procurement), IT și Securitatea Datelor , Management Risc și Control Intern , Administrativ și Imobiliare (Facilities) , Strategie și Planificare
Articolul face referire la următoarele acte normative
REGULAMENT nr 2019/1157/2019, HOTĂRÂRE nr 222/2021
Citește mai mult despre buletin, carte electronica de identitate, carte electronica, carte de identitate, card de sanatate, perioada de valabilitate, buletin de identitate
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (1)