ACCES GRATUIT
Proiect-pilot pentru introducerea catalogului electronic în școli
Deși anumite școli vor ține catalogul exclusiv electronic, la finalul anului vor trebui să-l tipărească și să-l arhiveze
Școlile, de stat sau private, pot folosi, în cadrul unui program de școli-pilot pentru anul școlar 2021-2022, cataloage electronice pentru a consemna situația școlară a elevilor, potrivit unui ordin al Ministerului Educației (ME) oficializat marți. Totuși, chiar dacă vor folosi exclusiv catalogul electronic, aceste școli vor trebui, la final de an școlar, să-l tipărească și să-l arhiveze în format tipărit.
Articolul continuă mai jos
“Unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particular care consemnează situația școlară a elevilor în format electronic, denumit în continuare catalog electronic, se pot înscrie, până la data de 10 septembrie 2021, în programul de școli-pilot pentru anul școlar 2021-2022 printr-o solicitare scrisă adresată Ministerului Educației și transmisă inspectoratului școlar pe raza căruia își desfășoară activitatea”, scrie, mai exact, în primul articol al Ordinului ME nr. 5.157/2021, apărut marți în Monitorul Oficial nr. 852.
Potrivit documentului,
toate școlile intrate în programul-pilot vor consemna situația școlară a elevilor, inclusiv rezultatele evaluărilor,
doar în catalogul electronic.
Interesant este faptul că digitalizarea situației școlare a elevilor în cadrul proiectului-pilot este doar
parțială. Asta deoarece, la final de an școlar, directorul școlii are obligația, potrivit ordinului, de a
tipări, semna, aviza și arhiva catalogul electronic.
În cazul în care se transferă de la o școală ce folosește catalog electronic, elevilor
“li se eliberează situația școlară consemnată în foaia matricolă”.
Această măsură este inclusă într-un proiect mai amplu, numit „România Educată”, ce a primit, conform unui
comunicat al ME, aprobarea de a funcționa cu doar câteva zile în urmă. Printre altele, prin acest program, autoritățile vor să introducă
“modele curriculare și planuri cadru care să fie adaptate de către școli în funcție de nevoile comunității și de resursele umane și materiale existente, care să permită proiectarea pe arii de învățare, nu pe discipline, și să se concentreze în mod real pe dezvoltarea unor competențe relevante”.
În acest context, e de amintit faptul că luni a fost retransmis la comisiile de specialitate din Parlament, pentru a primi raport suplimentar, un proiect apărut la sfârșitul lui 2014 și care
ar fi trebuit să introducă, din acest an, catalogul electronic în toate școlile din România.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)