Listele publicate trebuie să includă următoarele informații:
- salariul de bază, solda sau salariul funcției de bază, indemnizația de încadrare sau indemnizația lunară, după caz;
- tipul, baza de calcul, cota procentuală, valoarea brută a sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor și premiilor eligibile pentru fiecare funcție, precum și baza legală a acordării acestora;
- valoarea anuală a voucherelor de vacanță care urmează să fie acordate pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acestora;
- valoarea anuală a indemnizației de hrană care urmează să fie acordată pentru o perioadă lucrată de un an, precum și baza legală a acordării acesteia;
- orice alte drepturi în bani sau în natură primite, dacă este cazul, precum și baza legală a acordării acestora;
- orice informații cu privire la posibile limitări ale venitului salarial, precum și baza legală a acestora.
Dispozițiile acestei legi nu se aplică, însă, personalului din Banca Națională a României, Autoritatea de Supraveghere Financiară, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei și Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.
De menționat și că autoritățile și instituțiile publice care nu afișează aceste liste riscă să primească amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei, sancțiune ce se va aplica, de către inspectorii muncii, conducătorilor de instituții.
De asemenea, potrivit Legii 153/2017 și Ordinului Ministerului Muncii 2.169/2018, angajatorii publici, adică instituțiile și autoritățile publice menționate mai sus, au obligația de a raporta, în perioada 1 - 30 octombrie, salariile bugetarilor existente în plată la nivelul lunii septembrie a anului în curs.
Astfel, aceste instituții trebuie să raporteze către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) valorile exacte ale salariilor existente în plată în luna septembrie a anului pentru care se face declararea - pentru personalul care exercită o funcție în baza unui contract individual de muncă sau a unui raport de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui altfel de act emis în condițiile legii.
Raportarea către Fisc se face în format electronic, prin intermediul formularului L153, disponibil pe site-ul ANAF.
Veniturile bugetarilor trebuie raportate anual de instituțiile și autoritățile publice chiar dacă deja se fac raportări în Revisal pentru contractele individuale de muncă.
Comentarii articol (1)