ACCES PREMIUM
De ce premium?
Proiect: La refuzul cântăririi mașinii de transport să fie amendată și firma care organizează transportul, nu doar șoferul acesteia
Pentru a descuraja ceea ce a devenit deja o practică la noi, respectiv supraîncărcarea mașinilor folosite la transport și refuzul șoferilor de a permite cântărirea acestora sau chiar sustragerea de la acest tip de control, autoritățile propun acum, printr-un proiect de ordonanță pus luni în dezbatere la Ministerul Transporturilor, ca amenzile să poată fi aplicate, în astfel de cazuri, și firmelor care organizează transportul, nu doar șoferilor, ca în prezent. În plus, amenzile maxime aplicate șoferilor ar urma să se dubleze.
Articolul continuă mai jos
Astfel, după cum este prevăzut în
proiectul de ordonanță, refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire şi/ sau măsurare a dimensiunilor, dar și refuzul de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul să fie sancționate
“cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicată conducătorului auto și cu amendă de la 9.000 lei la 12.000 lei, aplicată persoanei fizice sau juridice care efectuează transportul”.
În prezent,
OG 43/1997 privind regimul drumurilor stabilește că, pentru aceleași contravenții, se pot stabili sancțiuni cu
“amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicată conducătorului auto”.
Suplimentar, odată cu aplicarea sancțiunii contravenționale amintite, se va aplica şi
măsura suspendării copiei conforme a licenței comunitare sau a copiei conforme a certificatului de transport în cont propriu pentru o perioadă de 30 de zile de la data constatării contravenției.
Procedura de suspendare a copiei conforme a licenței comunitare sau a copiei conforme a certificatului de transport în cont propriu urmează să fie stabilită ulterior aplicării măsurilor de mai sus, prin ordin al ministrului transporturilor.
În plus, prin proiectul de față este propusă și
majorarea amenzii ce poate fi aplicată șoferilor profesioniști pentru sustragerea de la control, obstrucţionarea controlului sau neoprirea la semnalul regulamentar al personalului cu atribuţii de control. Concret, aceștia ar urma să primească amenzi cuprinse
între 9.000 și 12.000 de lei, cele aplicabile în prezent fiind cuprinse între 3.000 și 6.000 de lei.
În prezent, după cum apare în nota de motivare a proiectului,
„principalul factor de degradare al drumurilor îl constituie circulația vehiculelor cu depășiri ale maselor maxime admise. Dintre acestea, cel mai mare impact îl au vehiculele care transportă mărfuri în vrac, ca de exemplu produse de balastieră, cereale, etc. Drept urmare, este necesară limitarea circulației acestor vehicule”.
Totodată, în urma controalelor făcute de-a lungul timpului, autoritățile însărcinate cu controlul mașinilor de transport marfă au constatat că
amenzile aplicate pentru refuzul de a cântări mașina, dar și pentru sustragerea de la control,
nu sunt descurajante.
Atenție! Pentru a se aplica, proiectul de OG trebuie adoptat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.