Prin urmare, apelurile efectuate către 112 se vor realiza prin „includerea unor funcții, practici, politici și proceduri, precum și modificări menite să răspundă nevoilor persoanelor cu dizabilități”, după cum se arată în textul de lege.
Mai exact, apelul de urgență va fi preluat corespunzător și se vor utiliza același mijloace de comunicare ca cele prin care a fost inițiat apelul. Astfel, pe lângă funcția vocală, se va utiliza și funcția text în mod sincronizat, iar în cazul în care se folosește funcția video, conversația va fi sincronizată sub formă de conversație totală, urmând ca apelul să fie transmis mai departe către cel mai adecvat centru de preluare a apelurilor de urgență.
În plus față de accesibilizarea serviciului 112, există și alte produse care se vor supune noilor condiții. Printre acestea se numără:
- sisteme hardware de uz general destinate consumatorilor și sisteme de operare pentru aceste sisteme hardware;
- terminale pentru autoservire (bancomate, automate pentru bilete, automate de check-in, terminale pentru autoservire interactive care furnizează informații etc.);
- echipamente terminale utilizate pentru servicii de comunicații electronice și pentru acces la serviciile mass-media audiovizuale;
- e-readere.
- servicii de comunicații electronice, cu excepția serviciilor de transmitere utilizate pentru furnizarea de servicii între dispozitive (machine-to-machine);
- servicii care oferă acces la servicii mass-media audiovizuale;
- servicii bancare destinate consumatorilor;
- cărți electronice și software dedicat;
- servicii de comerț electronic;
- elemente ale serviciilor de transport aerian, feroviar, maritim și cu autobuzul pentru pasageri, respectiv site-uri web, aplicații mobile, bilete electronice și servicii electronice de emitere a biletelor etc., cu excepția serviciilor urbane și suburbane de transport, precum și a serviciilor regionale de transport.
Astfel, produsele introduse după 2025 vor trebui să fie proiectate și fabricate în vederea maximizării utilizării acestora de către persoanele cu dizabilități și să fie însoțite de informații accesibile privind funcționarea lor.
Drept urmare, informațiile privind utilizarea produsului vor trebui furnizate, acolo unde este posibil, chiar pe produs sau în interiorul acestuia (etichete, instrucțiuni, mesaje de avertizare etc.) sau prin alte mijloace, cum ar fi un site web accesibil persoanelor cu dizabilități.
Există și o serie de cerințele legate de furnizarea de informații. Astfel, acestea vor trebui:
- puse la dispoziție prin intermediul mai multor canale senzoriale;
- prezentate într-un mod ușor de înțeles;
- prezentate utilizatorilor în moduri pe care aceștia le pot percepe;
- prezentate cu ajutorul unor caractere de dimensiuni și tipuri adecvate, ținând cont de condițiile de utilizare previzibile și folosind un contrast suficient, precum și o spațiere ajustabilă între litere, rânduri și paragraf.
La sfârșitul anului trecut, o serie de modificări majore la legislația privind drepturile persoanelor cu handicap au fost anunțate pentru viitor, printre care extinderea listei beneficiarilor de alocații lunare de hrană și majorarea valorii indemnizației lunare primite de persoanele cu handicap.
Comentarii articol (2)