avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 538 soluții astăzi
Acasă Subiect: servicii de plata
Subiect: servicii de plata
ACCES PREMIUM

Raportarea CESOP: Ce condiții trebuie să verifice firmele pentru a vedea dacă sunt obligate să declare plățile primite de comercianții online

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2024 | 0 | 771 | Timp de citire: 3 min.

Raportarea fiscală nou-introdusă în contextul apariției sistemului european CESOP urmează să fie operaționalizată pe repede-nainte, după ce cadrul legal primar abia a fost stabilit prin lege. În acest sens, prestatorii de servicii de plăți online, adică cei obligați să facă raportarea CESOP, trebuie să înceapă rapid analizele interne pentru a vedea dacă sunt vizați de aceasta și, dacă da, să identifice informațiile de care au nevoie. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Raportarea CESOP

UPDATE S-a introdus o nouă raportare fiscală ce vizează indirect comercianții online. Depunerea se face trimestrial, din 2024, iar primul termen e în aprilie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Martie 2024 | 0 | 6682 | Timp de citire: 4 min.

Autoritățile au introdus o nouă raportare fiscală ce vizează indirect activitatea comercianților online, care se aplică începând cu activitatea din 2024, conform unei legi recent oficializate pentru transpunerea unei directive europene. De această dată, obligația de raportare revine prestatorilor de servicii de plăți online, scopul fiind combaterea fraudelor de TVA. Primul termen este la finalul lunii aprilie, astfel că este așteptată o implementare rapidă a măsurii și specialiștii atrag atenția că e nevoie de o analiză rapidă a situației la nivelul firmelor vizate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sistemul CESOP: Ce companii sunt vizate de viitoarea raportare fiscală, aplicabilă din 2024, și cum ar trebui să se pregătească acestea

EY Romania în Contabil și fiscal
25 Mai 2023 | 0 | 1093 | Timp de citire: 4 min.

Procesatorii de plăți din România trebuie să se alinieze, începând cu 1 ianuarie 2024, obligației instituite la nivel european de a monitoriza și raporta trimestrial informații cu privire la plățile transfrontaliere către comercianți online. Este vorba despre o nouă raportare la nivelul UE, pentru care datele vor fi transmise, la nivel de tranzacție, în format electronic de tip XML. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Achiziție publică în pregătire

Pentru ca Fiscul să monitorizeze tranzacțiile transfrontaliere ale comercianților online, MF va cumpăra un sistem special

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Aprilie 2023 | 0 | 2178 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile de la noi urmează să introducă o nouă raportare ce va viza indirect activitatea comercianților online, ce va implica trimiterea trimestrială de informații de către prestatorii de servicii de plăți online. În esență, în toată Uniunea Europeană se va crea un schimb de informații între autoritățile fiscale, însă, pentru a putea face asta, Ministerul Finanțelor (MF) are nevoie să ia, prin achiziție publică, un sistem special. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noi cerințe oficiale de accesibilitate se vor aplica, din 2025, pentru produsele și serviciile destinate persoanelor cu dizabilități

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
25 Iulie 2022 | 2 | 12015 | Timp de citire: 3 min.

Pentru ca anumite produse și servicii să fie cât mai accesibile pentru persoanele cu dizabilități și pentru o mai bună funcționare a pieței interne, noi cerințe vor fi introduse, din 2025, în legătură cu acestea, potrivit unei legi oficializate în această dimineață. Printre cele mai importante schimbări se numără accesibilizarea numărului unic de urgență 112, prin includerea unor funcții și proceduri care să răspundă nevoilor persoanelor cu dizabilități, inclusiv permiterea transmiterii sincronizate a vocii și a textului ori, atunci când e posibil, transmiterea de voce, text și video sincronizate ca o conversație totală. Tot din 2025, vor trebui accesibilizate bancomatele, automatele pentru bilete și serviciile de comunicații electronice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț online: Firmele care încasează bani din alte state UE vor fi monitorizate de Fisc pentru depistarea fraudelor de TVA

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Noiembrie 2021 | 0 | 3342 | Timp de citire: 4 min.

Începând din ianuarie 2024, Fiscul va căpăta acces, printr-un sistem european aflat acum în pregătire, la informațiile despre plățile online făcute din alte state UE către companiile din România. Măsura este prinsă într-o directivă ce trebuie implementată de țara noastră pentru a eficientiza controalele fiscale pentru depistarea fraudelor de TVA în comerțul online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE De vineri, Poliția, DNA și alte instituții pot accesa Registrul conturilor bancare al Fiscului pentru investigarea unor infracţiuni

Dragos Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
5 Septembrie 2021 | 0 | 11274 | Timp de citire: 3 min.

OG-ul prin care autoritățile stabilesc exact instituțiile care pot utiliza informațiile din Registrul conturilor bancare ținut de Fisc - precum Poliția, Direcția Națională Anticorupție (DNA) și altele - și cum se poate face acest lucru a fost publicat marți în Monitorul Oficial. Prevederile acestuia vor intra în vigoare la trei zile de la data publicării, adică începând din 3 septembrie 2021. Prin acest OG, care cuprinde detaliile privind utilizarea informațiilor financiare și de alt tip cuprinse în registrul amintit, funcțional de la începutul acestui an, se are în vedere transpunerea în legislația națională a măsurilor stabilite la nivel european de facilitare a utilizării acestor tipuri de informații în scopul prevenirii, depistării, investigării sau urmăririi penale a anumitor infracțiuni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Registrul conturilor bancare al ANAF. În ce măsură au alte autorități acces la informațiile din acesta și ce garanții vor exista?

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2021 | 1 | 3425 | Timp de citire: 5 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a operaționalizat, în 11 ianuarie 2021, un registru în care vor fi incluse informații despre conturile bancare și conturile de plăți ale persoanelor fizice și juridice. Măsura este fără precedent, din ce știm. Nu doar pentru că datele conturilor oricăror persoane fizice și juridice vor apărea în acel registru, ci și pentru că alte autorități vor avea acces la el - atât timp cât vor solicita informațiile respective, în vederea îndeplinirii atribuțiilor lor. Însă ce înseamnă acest lucru? Există vreo garanție pentru respectarea confidențialității persoanelor vizate? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De astăzi, registrul în care Fiscul va avea toate conturile bancare din România devine operațional. Băncile au 10 zile să trimită datele

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2021 | 2 | 11419 | Timp de citire: 2 min.

După ce, în urmă cu câteva luni, a fost modificată legislația din sfera prevenirii spălării banilor, pentru a fi posibilă crearea unui registru cu conturile bancare și de plăți ale tuturor firmelor și persoanelor fizice, acesta devine operațional astăzi, potrivit unui comunicat al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), trimis, la final de decembrie, pe adresa redacției. De asemenea, tot de astăzi se intră în a doua fază a procesului, în care instituțiile raportoare au timp până în 20 ianuarie (inclusiv) pentru a trimite informațiile relevante pentru registru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Registrul conturilor bancare

ANAF va păstra informații despre conturile firmelor pe toată durata relației cu banca și zece ani după

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Iulie 2020 | 0 | 2241 | Timp de citire: 1 min.

Ultimele modificări aduse legislației pentru prevenirea spălării banilor și a finanțării faptelor de terorism au introdus, printre altele, și „Registrul central electronic pentru conturi de plăți și conturi bancare”, care va fi operat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Registrul va conține informații despre datele bancare ale firmelor și persoanelor fizice din România. Pentru că vorbim de o stocare a unor date foarte importante pentru cei vizați, Ordonanța de urgență nr. 111/2020 (care a introdus și obligația implementării Registrului) a prevăzut o limită de timp în care pot fi păstrate datele: zece ani de la momentul încetării relației clientului cu instituția unde era deschis contul de plăți/bancar. Citește articolul