ACCES PREMIUM
De ce premium?
Implementarea SAF-T și a altor sisteme ar putea duce în viitor la diminuarea cotelor de taxare
Implementarea fișierului standard de control fiscal (SAF-T), dar și a altor măsuri de digitalizare, ar putea aduce pe viitor reduceri ale cotelor de taxare, opinează autoritățile. De ce? Pentru că digitalizarea va ajuta la creșterea veniturilor la bugetul statului.
Articolul continuă mai jos
„SAF-T și celelalte sisteme pe care urmează să le implementăm ne vor ajuta pe noi să identificăm eventualele erori din timp și să acționăm punctual, anticipând eventualul disconfort pentru contribuabil, pe de o parte. Pe de altă parte, suntem convinși că vor duce la o creștere a conformării voluntare, ceea ce înseamnă o creștere a veniturilor la bugetul de stat. Asta înseamnă că, pe termen lung sau mediu, pot fi analizate, din punct de vedere al nivelului, cotele de taxe”, a opinat joi
Daniel Tudor, Director General în cadrul Fiscului, la conferința de fiscalitate organizată de EY România.
În același timp, specialistul a spus că, după ce SAF-T și e-Factura vor fi folosite de către toți contribuabilii, autoritățile
vor analiza dacă e cazul să restrângă informațiile ce trebuie raportate prin declarația 406.
„La momentul la care e-Factura și SAF-T vor fi generalizate, putem începe o analiză prin care să vedem dacă este oportun să diminuăm datele ce trebuie raportate prin declarația SAF-T. Însă acest lucru îl vom putea face numai după ce aceste două sisteme vor fi operaționale pentru toată lumea”, a precizat Daniel Tudor.
SAF-T este obligatoriu din 2022 pentru marii contribuabili, acesta urmând să devină obligatoriu pentru contribuabilii mijlocii din 2023, iar pentru cei mici - din 2025.
e-Factura este un sistem planificat să devină obligatoriu până în anul 2023. Astfel, o asemenea analiză ar putea fi posibilă abia
după anul 2025.
Dincolo de aceste aspecte, profesioniștii sunt de părere că implementarea SAF-T ar putea aduce, în viitor,
eliminarea declarațiilor fiscale actuale.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)