ACCES PREMIUM
De ce premium?
Firmele vor fi consultate înainte de introducerea e-Transport. Iar folosirea generalizată a e-Factura ar putea începe la 1 ianuarie 2023
Sistemul e-Transport, prin care Fiscul va urmări transporturile de bunuri pe teritoriul României, se află momentan în lucru la nivelul autorităților, iar implementarea sa se va face numai după consultarea mediului de afaceri. În același timp, autoritățile vor ca trecerea la folosirea generalizată a sistemului e-Factura, în relația business to business (B2B), să înceapă la 1 ianuarie 2023.
Articolul continuă mai jos
__________
ACTUALIZARE (12.04.2022): Până la urmă, Guvernul a înlocuit prevederile sumare din OUG 130/2021 cu un act normativ de sine stătător - OUG 41/2022. e-Transport vizează numai bunurile cu risc fiscal ridicat, nu toate bunurile transportate rutier pe teritoriul României.
__________
„Probabil că într-un interval foarte scurt de timp vom veni cu niște comunicări publice, pe de o parte. Pe de altă parte, vom avea discuții în cadrul Comitetului consultativ de la nivelul Fiscului, tocmai pentru a avea un dialog deschis cu mediul de afaceri cu privire la introducerea acestui sistem”, a declarat joi
Daniel Tudor, Director General în cadrul Fiscului, la conferința de fiscalitate organizată de EY România.
Conform sursei citate, informațiile pe care le va folosi e-Transport vor proveni majoritar din surse pe care autoritățile deja le au la dispoziție, astfel încât contribuabilii să transmită cât mai puține date despre transporturile de bunuri:
„În momentul de față, sistemul e-Transport este în faza de design. Nu pot să vă ofer foarte multe detalii tehnice, întrucât ele nu sunt încă finalizate. Sunt discuții împreună cu partenerii noștri din Ministerul Finanțelor și Centrul Național de Informații Financiare cu privire la modalitatea în care informațiile să fie preluate de către acest sistem, noi dorindu-ne ca cea mai mare parte a acestor informații să fie preluate automat sau semiautomat din toate celelalte raportări pe care le avem la dispoziție, pe de o parte. Iar, pe de altă parte, prin interacțiunea cu celelalte instituții publice deținătoare de informații, care să ne ajute în completarea acestei baze de date.”Răspunzând la îngrijorările specialiștilor că sistemul ar putea fi introdus pe repede înainte, cu puțin timp la dispoziție pentru conformare, Daniel Tudor a spus că
„nu ne dorim așa ceva”.
„Ideea introducerii unei monitorizări a transporturilor de bunuri pe teritoriul național a venit tot din dorința de a reduce gap-ul din zona TVA și de a adopta niște măsuri eficiente pentru creșterea nivelului veniturilor bugetului de stat. Ne dorim ca aceste sisteme nou-introduse să nu reprezinte o povară pentru contribuabili și să nu presupună costuri suplimentare foarte mari sau activități care să îngreuneze buna desfășurare a activității economice”, a completat directorul general.
Notă: Procedura de aplicare a sistemului e-Transport trebuia emisă de Ministerul Finanțelor până la începutul săptămânii curente, însă probabil că acest lucru nu s-a întâmplat tocmai pentru că autoritățile vor să discute implementarea măsurii cu mediul de afaceri.
e-Transport a fost introdus „pe hârtie” prin OUG 130/2021.
În cadrul aceleiași conferințe s-a discutat și despre
dezvoltarea sistemului de stat de facturare electronică. Astfel, autoritățile speră ca implementarea generalizată a e-Factura, pentru relația B2B, să înceapă chiar din
1 ianuarie 2023. Trecerea la obligativitatea folosirii sistemului pentru relația business to government e preconizată, însă, mai devreme - de la
1 iulie 2022.
„Probabil că un termen propus pentru implementarea e-Factura în relația B2B ar putea fi 1 ianuarie 2023. Însă nu știu dacă pe scară largă, probabil că o să fie anumite categorii de contribuabili care vor fi obligați să treacă la e-Factura. În relația business to government, e posibil să fie o abordare mai abruptă și termenul să fie la jumătatea anului, dar o să vedem în funcție de decizia care se va lua la nivel guvernamental”, a declarat
Iulian Ardeleanu, Director General în Ministerul Finanțelor.
Specialistul a precizat că
operaționalizarea părții B2B pentru produsele cu risc fiscal ridicat este gândită pentru a obișnui firmele cu sistemul și a le pregăti pentru trecerea la folosirea generalizată a facturării electronice de stat.
Citește mai mult despre
e-Transport,
e-Factura,
factura fiscala,
factura electronica,
facturare,
facturare electronica,
facturi,
transporturi rutiere,
transportatori,
transportatori marfa,
transportatori rutieri,
transport marfa
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)