„Am dezvoltat acest Ghid pentru a crea un set minim de reguli de conduită și bune practici pentru un cadru de încredere între diverșii participanți activi ai sectorului comerțului electronic din România. Prin recomandările pe care le cuprinde, el facilitează crearea unui mediu concurențial sănătos și echitabil în care resursele sunt concentrate pe furnizarea celor mai bune produse și servicii”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO.
Ghidul este important îndeosebi pentru utilizatorii marketplace-urilor și altor servicii de intermediere online (furnizorii), în raport cu care trebuie să existe înainte de toate predictibilitate în cazul termenilor contractuali aplicabili relației acestora.
Potrivit ghidului ARMO, furnizorii se angajează în cadrul acestei relații:
- să formalizeze relațiile contractuale cu utilizatorii;
- să redacteze termeni contractuali care să acopere toate aspectele relevante relației dintre aceștia;
- să redacteze documentele contractuale într-un limbaj simplu și inteligibil și să facă ușor accesibile condițiile de utilizare a serviciilor oferite;
- să notifice în prealabil orice modificare a termenilor și condițiilor, oferind utilizatorilor o perioadă de timp rezonabilă pentru acceptarea sau renunțarea la relația contractuală în noii termeni;
- să includă în documentele contractuale o clauză sau o mențiune prin care să se indice posibilitatea de a recurge la mediere pentru soluționarea diferendelor și modalitatea prin care acestea pot avea loc.
„Indiferent de natura problemelor întâmpinate în relația dintre Furnizor și Utilizatori, este
indispensabilă stabilirea și menținerea dialogului între parteneri pe întreaga durată a relației
comerciale”, scrie ARMO.
Tot în ghidul recent publicat se subliniază și obligația furnizorilor de servicii de intermediere de a fi transparenți față de utilizatori în privința algoritmilor de afișare. Se recomandă furnizorilor să le indice utilizatorilor cum ar putea să-și îmbunătățească poziția ofertelor în cadrul listării pe platforme.