2021 a setat un milestone important pentru grupul Hellenic Dairies din care Olympus România face parte, marcând aniversarea a zece ani de la deschiderea Fabricii de Lapte de la Hălchiu, cea mai mare fabrică de lactate după capacitatea de producție din România. Fabrica de Lapte Brașov a fost inaugurată în 2011, ca urmare a unei investiții Greenfield de peste 55 de milioane de euro, și a fost construită pe o suprafață de 25.000 mp, în județul Brașov. În cei zece ani de activitate, peste 139 de milioane de euro au fost investiți în echipamente de ultimă generație pentru recepția și procesarea laptelui, precum și în tehnologii performante pentru ambalarea produselor finite, fabrica ajungând în prezent să se întindă pe o suprafață de peste 39.000 mp.
Nivelul înalt de tehnologizare a fabricii, alături de investițiile continue au transformat Olympus într-un jucător de top pe piața locală, care produce lactate de cea mai înaltă calitate, atât pentru piața locală, cu lapte colectat de pe teritoriul României, cât și pentru piețe externe. La zece ani de la deschidere, Fabrica de Lapte Brașov funcționează la 65% din capacitatea totală și este lider în colectarea laptelui de la fermieri români, având o capacitate de recepție de peste 1.000.000 L/zi.
În prezent, Fabrica de Lapte Brașov are aproape 500 de angajați, selectează personal nu doar din zona Brașovului, ci și din împrejurimi, reprezentând un pilon puternic pentru economia și dezvoltarea locală. Pentru a asigura calitatea pe termen lung a forței de muncă, Olympus investește în educație constant și pune la dispoziția angajaților traininguri și cursuri în diferite domenii, precum și cursuri de recalificare, astfel încât să fie susținuți și motivați constant. În același timp, fiind mereu conectați la realitățile pieței și la nevoile identificate pe măsură ce compania se dezvoltă, Olympus investește în educație și oferă toată susținerea liceelor, facultăților și universităților, cu stagii de practică complete și complexe, menite să atragă și să hrănească pasiunile viitorilor angajați ai Fabricii de Lapte Brașov.
Investițiile locale rămân în continuare un pilon strategic în dezvoltarea Olympus. Piața lactatelor din România înregistrează creșteri anual, grație tuturor reglementărilor și a competiției sporite, și va rămâne în continuare pe o pantă ascendentă în dezvoltare. Produsele românești, cu lapte colectat de la fermieri români, sunt tot mai căutate de consumatori. Astfel, 2021 a reprezentat un an important în strategia de consolidare a portofoliului de produse Olympus, cu completarea gamei de produse de capră și cu laptele de capră bio, după ce, cu un an în urmă, Olympus a introdus pe piață sana și kefir de capră, produse în România.
În plus, cei zece ani de la deschiderea Fabricii de Lapte Brașov au fost sărbătoriți cu un simbol al încrederii că împreună vom putea construi un viitor mai bun, prin lansarea primului lapte ambalat în sticlă r-PET, realizată cu până la 35% plastic reciclat, 100% reciclabilă, Olygreen. Această lansare vine în continuarea angajamentului Olympus pe zona de sustenabilitate, o prioritate pentru companie. În 2017, ca parte din strategia de sustenabilitate, Olympus a implementat în fabrică reciclarea selectivă și a inaugurat propria stație de producție de biogaz, în urma unei investiții de 4 milioane de euro.
Tehnologia folosită a ajutat la reducerea cu pâna la 40% a gazului metan și la scăderea semnificativă a emisiilor de dioxid de carbon ale fabricii. În viitorul apropiat, Olympus își propune să continue să investească în sustenabilitate, prin achiziția de panouri fotovoltaice, cu scopul de a câștiga posibilitatea unei independențe energetice. Protecția mediului și sustenabilitatea ecosistemelor au fost întotdeauna prioritățile Olympus. Filosofia și valorile brandului se bazează pe respect pentru natură, mediu înconjurător și oameni, lucru care se reflectă în activitatea companiei de zi cu zi și în produsele iubite de consumatori din 47 de țări din toată lumea.
Comentarii articol (0)