Așa cum a transmis luni printr-un comunicat, MAI recomandă, în condițiile în care programul serviciilor publice comunitare de pașapoarte a suferit mai multe modificări, ca cei interesați de obținerea unui document de călătorie să verifice online programul acestor centre, pe site-ul Direcției Generale de Pașapoarte (DGP).
"În perioada 20.06.2022 – 19.08.2022, la nivelul sistemului de pașapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri și de desfășurare a acestei activității și în zilele de week-end la serviciile publice comunitare de pașapoarte la care este posibil și necesar prin raportare la volumul cererilor de pașapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte", apare în comunicatul autorităților.
În primă fază, potrivit informațiilor DGP, pentru a obține un pașaport, cei interesați trebuie să depună o cerere de eliberare a pașaportului simplu electronic sau a pașaportului simplu temporar. Acest lucru se face preponderent în baza unei programări online, pe platforma www.epasapoarte.ro.
Cererile pot fi depuse în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte. Astfel, în situația în care nu mai sunt locuri disponibile pentru programare în perioada dorită pe raza domiciliului, cei interesați pot verifica disponibilitatea în județele limitrofe, menționează DGP.
De altfel, cei interesați pot vedea pașii necesari într-un tutorial realizat în acest sens, disponibil aici.
Ulterior efectuării programării, pe adresa de e-mail introdusă va fi trimis un mesaj de confirmare a acesteia, iar dacă programarea nu va fi confirmată în termen de două ore de la primirea mesajului, va fi anulată.
În ceea ce privește documentele necesare pentru eliberarea pașaportului simplu electronic pentru persoanele majore și care au domiciliul în România, acestea sunt:
1. Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original.
2. Documentul care face dovada achitării contravalorii paşaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conţinând toate informaţiile aferente plăţii efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului.
3. Paşaportul anterior, dacă acesta există.
Taxele care trebuie achitate pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic sunt în valoare de 258 lei, pentru persoanele care au împlinit vârsta de 12 ani, și de 234 lei, pentru persoanele cu vârsta mai mică de 12 ani. Acestea pot fi plătite la ghișee fizice sau online.
Notă: Actele necesare eliberării unui pașaport diferă de cele amintite dacă este vorba despre o persoană minoră cu vârsta de sub 14 ani sau care a împlinit 14 ani, iar taxele pot fi diferite dacă este vorba de un pașaport electronic temporar.
Totodată, cetățenii au posibilitatea de a verifica singuri online, în timp real, etapele de soluționare a cererilor de pașapoarte simple electronice, precum și momentul în care pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la ghișeu, prin www.epasapoarte.ro.
Pașaportul simplu electronic se poate ridica, la cerere, de la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte sau oficiu consular/ misiune diplomatică, al/ a României în străinătate sau poate fi expediat la domiciuliu prin servicii de curierat, însă contra cost (11,3 lei).
Potrivit MAI, cu toate că e o perioadă încărcată, săptămâna trecută, termenul mediu la nivel național de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de 2,68 zile lucrătoare.
Comentarii articol (0)