avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 523 soluții astăzi
Acasă Subiect: pasapoarte
Subiect: pasapoarte
ACCES GRATUIT

Propunere: Autoritățile să anunțe cetățenii, prin SMS ori e-mail, când le expiră cartea de identitate, pașaportul sau permisul auto

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
28 Martie 2024 | 0 | 234 | Timp de citire: 1 min.

Cetățenii ar putea fi anunțați, cu trei luni înainte, că le expiră cartea de identitate, pașaportul sau permisul de conducere, după cum este prevăzut într-un proiect de lege aflat la dezbaterea Senatului. De principiu, autoritățile competente vor transmite notificarea prin SMS sau e-mail. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noile pașapoarte electronice vor putea fi trimise prin servicii de curierat la orice adresă indicată de titular

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Martie 2024 | 0 | 813 | Timp de citire: 2 min.

La emiterea unui pașaport simplu electronic, expedierea lui prin servicii de curierat se va putea face la orice adresă de pe teritoriul României, nu doar la cea de domiciliu sau de reședință a deținătorului ori la o adresă din străinătate, ca acum, potrivit unui proiect de hotărâre aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Practic, cu condiția ca titularul să plătească cheltuielile de expediție, acest document se va putea trimite prin curier la orice adresă, fie din țară sau din străinătate.

Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE În mai puțin de un an, peste un milion de persoane s-au programat online pentru obținerea pașaportului. Cum se fac, mai exact, programările pe platforma MAI

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Februarie 2024 | 1 | 2984 | Timp de citire: 2 min.

Din martie 2023, cei interesați de obținerea unui pașaport au la dispoziție o nouă platformă prin care se pot programa online pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Programările se pot face, prin noua platformă, chiar și în aceeași zi. După cum a transmis luni Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în perioada scursă de la lansarea platformei și până de curând, adică în mai puțin de un an, și-au făcut programare online pentru obținerea pașaportului peste un milion de persoane. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Obținerea cazierului judiciar, a istoricului sancțiunilor rutiere, dar și programarea la pașapoarte se pot face online, prin HUB-ul de servicii al MAI

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Februarie 2024 | 1 | 971 | Timp de citire: 2 min.

Cei interesați să obțină un certificat de cazier judiciar ori istoricul sancțiunilor rutiere primite de-a lungul timpului pot face asta din fața calculatorului, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, prin HUB-ul de servicii gestionat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care este, de fapt, o platformă electronică. În plus, prin aceeași platformă se pot face programări pentru obținerea pașaportului. De altfel, potrivit MAI, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori în doar un an de funcționare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Atâta timp cât sunt valabile, cărțile de identitate vor putea fi folosite în continuare ca document de călătorie în străinătate. Măsura e oficială

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Decembrie 2023 | 1 | 6800 | Timp de citire: 3 min.

În 2024, emiterea cărții electronice de identitate va fi extinsă la nivel național, în condițiile în care acum e posibilă doar în județul Cluj. Cărțile electronice de identitate vor putea fi folosite atât pentru legitimare, cât și ca document de călătorie, alături de pașaport, în țările care le recunosc astfel, în timp ce cărțile de identitate simple, care reprezintă alternativa la actele cu cip (pentru cine nu vrea un document de identitate electronic), vor putea fi folosite doar pentru legitimarea la nivel național. Cărțile de identitate actuale, de fapt, și cele emise până la sfârșitul anului, pot fi folosite în continuare ca document de călătorie, atâta timp cât sunt valabile. Pentru a nu îngrădi dreptul la libera circulație până la punerea în circulație, la nivel național, a cărții electronice de identitate, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță oficializată azi, ca, în continuare, toate cărțile de identitate să poată fi folosite ca document de călătorie, nu doar cele emise până la 31 decembrie, așa cum stabileau regulile anterioare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Programul zilnic al serviciilor de pașapoarte se prelungește. În plus, până în august, se va lucra și în weekend-uri

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
21 Iunie 2022 | 0 | 7480 | Timp de citire: 3 min.

În contextul actual, acela al creșterii volumului solicitărilor de pașapoarte, până spre jumătatea lunii august, programul de lucru cu publicul din timpul săptămânii al serviciilor de pașapoarte se prelungește, iar în anumite cazuri, se va lucra și în weekend-uri, după cum se arată într-un comunicat de luni al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). De aceea, autoritățile recomandă ca cei interesați de emiterea sau preschimbarea unui document de călătorie în această perioadă să verifice online care este programul serviciilor publice comunitare de pașapoarte din fiecare județ. Cei care vor să își facă pașaport trebuie să știe că cererile de eliberare a pașapoartelor pot fi depuse, în țară, la oricare serviciu public de pașapoarte, nu doar pe raza domiciliului, în baza unei programări online prealabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți verifica online stadiul cererii de emitere a pașaportului electronic

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
30 Ianuarie 2022 | 12 | 26666 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele care solicită emiterea unui pașaport electronic pot verifica online, după depunerea cererii și a actelor necesare, care este stadiul procedural actual. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunere legislativă

Românii din străinătate ar putea fi scutiți, în anumite condiții, de plata taxei consulare pentru eliberarea pașaportului

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2021 | 1 | 2962 | Timp de citire: 2 min.

Cetățenii români din străinătate cu venituri mici, care au nevoie de un pașaport pentru a se angaja, ar putea fi scutiți de plata taxei consulare pentru eliberarea documentului, potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. În plus, taxa consulară pentru eliberarea unui pașaport simplu, în valoare de aproape 60 de euro, va putea fi plătită în străinătate și online, nu doar în numerar sau cu cardul la consulat, ca acum. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE MAI: Durata de eliberare a unui pașaport simplu electronic este de cel mult trei zile, iar programările pentru obținerea lui se fac online

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
18 August 2021 | 1 | 14037 | Timp de citire: 4 min.

Deși eliberarea unui pașaport simplu electronic se face, de regulă, într-un interval cuprins între cinci și zece zile lucrătoare, practic, în acest an, timpul de așteptare mediu la nivel național s-a redus substanțial, fiind de cel mult trei zile, conform unei informări a Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Cei care doresc să obțină un pașaport simplu electronic sau unul temporar trebuie să știe că programările pentru depunerea cererilor de eliberare se pot face exclusiv online. Cererile de pașapoarte pot fi depuse la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte, însă trebuie respectată ora programării. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pașapoartele și buletinele se emit doar în cazuri speciale, numai în baza programării anticipate

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 0 | 1598 | Timp de citire: 1 min.

Autoritățile, pentru a limita expunerea persoanelor la coronavirus, își restrâng, pe cât posibil, contactul cu publicul. Două astfel de instituții sunt Direcția Generală de Pașapoarte (împreună cu sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte), pentru pașapoarte, și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cărțile de identitate. Citește articolul