Astfel, în norme au fost introduse prevederi care stabilesc că, în funcție de opțiunea exprimată, pașaportul simplu electronic poate fi expediat prin servicii de curierat:
- pe teritoriul României, la domiciliul sau la reședința titularului/ persoanei care a formulat cererea ori la o altă adresă din țară indicată de acesta/ aceasta;
- la adresa din străinătate indicată de titular/ persoana care a formulat cererea, cu suportarea de către acesta/ aceasta a cheltuielilor de expediție.
Înainte, potrivit normelor, în funcție de opțiunea solicitanților, pașaportul simplu electronic putea fi expediat prin curier la domiciliul/ reședința titularului ori la o adresă din străinătate.
După cum e prevăzut în hotărâre, “expedierea pașaportului simplu electronic, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României indicată de titular/ persoana care a formulat cererea, alta decât cea de domiciliu/ reședință, se operaționalizează de la data asigurării condițiilor tehnice necesare, dar nu mai târziu de data de 1 ianuarie 2025”.
Faptul că, începând cu data de 1 ianuarie 2025, cetățenii care solicită eliberarea unui pașaport simplu electronic au posibilitatea de a opta, la momentul depunerii cererii, pentru livrarea acestuia, gratuit, la orice adresă de pe teritoriul României a fost recent confirmat de Ministerul Afacerilor Interne. În plus, ministerul subliniază că "acest serviciu nu determină modificări ale costului pașaportului simplu electronic, contravaloarea acestuia rămânând neschimbată".
Aceeași hotărâre stabilește modificarea normelor, în sensul eliminării obligației de a prezenta cazierul judiciar al însoțitorului unui minor la ieșirea din țară, deoarece el se verifică deja online la trecerea frontierei.
Comentarii articol (0)