Pentru că ne aflăm în plin sezon estival, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat o serie de informații utile legate de obținerea pașaportului, document absolut necesar celor ce n-au împlinit încă 18 ani pentru a putea călători în străinătate. În plus, MAI subliniază faptul că, acum, pașaportul simplu electronic se eliberează solicitanților într-un termen scurt, în medie, de numai 1,7 zile lucrătoare. Citește articolul
Din martie 2023, cei interesați de obținerea unui pașaport au la dispoziție o nouă platformă prin care se pot programa online pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Programările se pot face, prin noua platformă, chiar și în aceeași zi. După cum a transmis luni Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în perioada scursă de la lansarea platformei și până de curând, adică în mai puțin de un an, și-au făcut programare online pentru obținerea pașaportului peste un milion de persoane. Citește articolul
Cei interesați să obțină un certificat de cazier judiciar ori istoricul sancțiunilor rutiere primite de-a lungul timpului pot face asta din fața calculatorului, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, prin HUB-ul de servicii gestionat de Ministerul Afacerilor Interne (MAI), care este, de fapt, o platformă electronică. În plus, prin aceeași platformă se pot face programări pentru obținerea pașaportului. De altfel, potrivit MAI, HUB-ul de servicii a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori în doar un an de funcționare. Citește articolul
Pentru a facilita accesul cetățenilor la serviciile publice furnizate de instituțiile publice, Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) va trebui să dezvolte o platformă electronică, prin intermediul căreia atât persoanele fizice, cât și firmele vor putea să se programeze online la autorități pentru a obține serviciile publice dorite, potrivit unui proiect de lege adoptat luni la Senat. Citește articolul
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță lansarea unui nou serviciu online de programare pentru depunerea cererilor de pașapoarte. Acesta va funcționa de luni și va permite, spre deosebire de cel actual, efectuarea unei programări începând cu respectiva zi. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Pe 11 august 2020, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat un nou serviciu pentru contribuabili: o aplicație online pentru programări. Aceasta poate fi folosită atât pentru a programa întâlniri în persoană la sediile ANAF, cât și pentru a programa o întâlnire online pentru validarea unui cont nou-creat în Spațiul Privat Virtual (SPV). Pentru întâlnirile fizice, aplicația a fost testată inițial la nivelul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați, iar de-acum este disponibilă pentru toată țara. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) testează în aceste zile un serviciu ce va permite contribuabililor să-și aleagă momentul în care vor să se prezinte la un sediu al Fiscului și să-i transmită acestuia motivul pentru care merg acolo, astfel încât timpii de așteptare să se reducă considerabil. Citește articolul
Recent, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a modificat platforma online care permite cetățenilor români din Italia, dar și din alte țări, să se informeze cu privire la serviciile consulare, să solicite diverse servicii consulare, să se programeze și să trimită documente în format electronic către misiunea diplomatică din circumscripția consulară în care își au domiciliul. Citește articolul