În urma unor modificări legislative de la începutul anului, regulile pentru Spațiul Privat Virtual (SPV) au trebuit emise prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în condițiile în care, anterior, de acest lucru se ocupa Ministerul Finanțelor. Din acest motiv, ANAF a publicat joi ordinul care înlocuiește regulile date de minister. Citește articolul
De la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să aibă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a mai putea relaționa cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), deci inclusiv pentru a depune declarații fiscale. Asta înseamnă că transmiterea de documente în format tipărit va fi ignorată de instituție. Că afacerile sunt pregătite sau nu pentru acest pas, autoritățile n-au dat până acum niciun semn că ar putea interveni vreo amânare a termenului stabilit încă de anul trecut prin OG 11/2021. Citește articolul
La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul
Începând din august 2020, validarea unui cont nou în Spațiul Privat Virtual (SPV) se va putea face inclusiv prin verificarea video a identității, conform unui ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP) care a apărut azi în Monitorul Oficial. Practic, vor fi folosite niște aplicații speciale pentru a face o programare online și a verifica video persoana care vrea să creeze un cont în SPV. Ideea este de a evita, în acest fel, deplasările la ghișee. Citește articolul
Contribuabilii pot să își facă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) în mod electronic, fără deplasări la ghișeu, dacă dețin un certificat digital calificat sau, dacă nu au un astfel de certificat, în baza unor documente mai vechi de la Fisc primite pe numele acestora. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) tocmai a anunțat că a suplimentat lista acestor documente cu mai multe tipuri de notificări trimise din 2017 până acum pe numele contribuabililor. Citește articolul
Utilizarea Spațiului Privat Virtual (SPV) cunoaște, de azi, oficial, unele modificări la nivel de reglementare, propuse la începutul lunii la Ministerul Finanțelor Publice (MFP): simplificări la înregistrare, mai multe documente puse la dispoziție și mai multe documente fiscale ce pot fi cerute, posibilitatea celor care stau în străinătate să se înregistreze la misiunile diplomatice/consulare, verificarea declarației unice depuse la ghișeu ș.a. Citește articolul
Printre facilitățile utilizării Spațiului Privat Virtual (SPV) se numără și comunicarea înștiințărilor cu privire la măsurile de executare silită pornite de organele fiscale, iar Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) ne amintește că ar trebui să ne facem conturi în SPV dacă vrem să aflăm în timp real de popriri, odată cu băncile, potrivit unui răspuns oferit de ANAF redacției noastre. În prezent, SPV-ul numără peste un milion de utilizatori și este folosit de firme și persoane fizice deopotrivă. Ce ne facem însă cu problemele de funcționare reclamate constant de utilizatori în ultimele luni de zile? Citește articolul
Timp de mai multe zile, accesarea site-ul oficial al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu a fost posibilă sau s-a făcut foarte greu, în condițiile în care Fiscul a desfășurat lucrări de mentenanță. Situația pare că s-a remediat, site-ul funcționează, iar contribuabilii au din nou acces la servicii importante în activitatea lor, mai ales acum, spre final de lună. Citește articolul
Contribuabilii persoane fizice care au obținut în 2017 venituri din activități independente, chirii sau investiții, printre altele, echivalente cu cel puțin 12 salarii minime pe an trebuie să depună, până la 31 ianuarie 2018, declarația 600, în vederea stabilirii contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS) de achitat în 2018. De altfel, Fiscul a anunțat recent că transmiterea documentului se poate face și online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). În cele ce urmează explicăm, pas cu pas, ce pași trebuie să parcurgeți pentru a vă autentifica si a accesa serviciul oferit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât să evitați cozile întâlnite în aceste zile la Fisc sau chiar la poștă. Citește articolul