Cei care nu dețin un certificat digital nu pot să-și finalizeze înregistrarea în SPV decât dacă se folosesc de informațiile din anumite documente primite de la Fisc în ultimii ani sau dacă se duc personal până la un ghișeu al Fiscului, chestiune pe care, în condițiile actuale ale epidemiei de coronavirus, este preferabil de evitat.
ANAF tocmai a anunțat însă că lista documentelor cu ajutorul cărora se poate face autentificarea în SPV a fost completată cu următoarele documente (oricare dintre ele e suficient):
1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entitãților nonprofit/unitãților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
3. Notificare privind îndeplinirea condiþiilor de rezidențã potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și _____ de cãtre persoana fizicã sositã în România pentru o perioadã mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
4. Notificare privind îndeplinirea condițiilor de rezidențã potrivit prevederilor art. 7 și art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenției de evitare a dublei impuneri încheiate între România și _____ de cãtre persoana fizicã plecatã din România pentru o perioadã mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)
Rămân însă în continuare valabile și celelalte documente în baza cărora se poate face înrolarea, folosite până acum:
a) decizie de impunere – emisã începând cu anul 2013 sau
b) decizie referitoare la obligații de platã accesorii - emisã începând cu anul 2013 sau
c) somație - emisã începând cu data de 01.01.2015.
d) numãrul scrisorii primitã în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.
SPV este o platformă de comunicare cu Fiscul prin care contribuabilii pot primi și solicita anumite documente, sunt înștiințați despre sumele restante, popriri ș.a. asemenea.
Comentarii articol (0)