Sistemul e-TVA este folosit de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pentru a genera deconturi precompletate de TVA. În contextul în care au început emiterea și trimiterea deconturilor precompletate, dar și emiterea și trimiterea notificărilor de conformare, pentru situațiile în care se identifică diferențe de TVA, autoritățile au publicat un ghid referitor la folosirea secțiunii e-TVA din Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul
Un prim aspect important de reținut este faptul că, în conformitate cu prevederile art. 8 din Ordinul Finanțelor 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se stabilește procedura privind revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii online”, existent pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, atât în cazul solicitării revocării acestui drept de către titularul certificatului calificat, cât și în situația în care revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acest drept a fost obţinut. Citește articolul
Un prim aspect important de reținut este acela că obligațiile fiscale pot fi vizualizate de contribuabili atât prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) sau pe site-ul www.ghiseul.ro, în cazul creanțelor fiscale datorate bugetului de stat, cât și prin intermediul aplicațiilor informatice proprii dezvoltate la nivelul unităților administrativ-teritoriale sau pe site-ul www.ghiseul.ro, în situația creanțelor fiscale datorate bugetului local. Citește articolul
Mai nou, companiile care participă la licitații publice pot obține certificatul de atestare fiscală direct prin platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), potrivit unui comunicat de presă de luni al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Asta înseamnă că firmele nu mai trebuie să-l obțină separat din Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și apoi să-l încarce în SEAP. Citește articolul
De la 1 iulie 2024, numai facturile electronice sigilate de Ministerul Finanțelor, în urma transmiterii în e-Factura, vor mai fi considerate exemplare originale care produc efecte fiscale, dacă vorbim de operațiuni B2B. Însă asta înseamnă automat că firmele vor fi obligate să arhiveze electronic toate facturile? Specialiștii consideră că nu, cu toate că arhivarea electronică a facturilor este recomandată. Citește articolul
De la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor în relația B2B, ceea ce înseamnă că aceste documente vor fi automat în posesia Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Totuși, temporar, este posibil ca inspectorii să le ceară în continuare la controale, motiv pentru care firmele ar trebui să fie pregătite în acest sens. Citește articolul
Trei noi îmbunătățiri la sistemul e-Factura au fost anunțate marți de Ministerul Finanțelor (MF), care spune că s-au introdus autofacturarea și filtrarea facturilor. Totodată, e-Factura poate fi folosit chiar și atunci când Spațiul Privat Virtual (SPV) este în mentenanță. Citește articolul
În contextul trecerii la folosirea generalizată a e-Factura în relațiile B2B, de la 1 ianuarie 2024, Ministerul Finanțelor (MF) explică, pas cu pas, cum se poate folosi aplicația sa gratuită de generare a facturilor electronice în formatul XML. Totodată, sunt detaliați și pașii gestionării documentelor în e-Factura, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
După ce Guvernul a bătut în cuie calendarul pentru trecerea la folosirea sistemului e-Factura pentru toate tranzacțiile din relația B2B, companiile trebuie să înceapă cât mai repede implementarea internă a facturării electronice. În acest sens, specialiștii spun că sunt patru mari faze ce trebuie bifate în procesul de implementare. Citește articolul
Pentru impozitele din 2024, proprietarii de clădiri nerezidențiale trebuie notificați de către organele fiscale locale că trebuie să le reevalueze pentru a achita cota obișnuită a impozitului local, prevede o lege de anul trecut. Astfel, cota majorată a impozitului local poate fi aplicată numai dacă s-a făcut notificarea până la 31 octombrie, dacă proprietarul nu face reevaluarea periodică necesară. În lipsa notificării autorităților locale, se aplică cota obișnuită de impozitare locală, chiar dacă n-a fost făcută reevaluarea. Citește articolul