Este notoriu faptul că legiuitorul a reglementat amnistia fiscală prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 107/2024. În esență, prin OUG nr. 107/2024 a fost prevăzută, printre altele, posibilitatea de a beneficia de anularea de la 25% până la 50% din obligațiile fiscale principale și 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele fizice și de anularea a 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele juridice. Termenul-limită stabilit de OUG nr. 107/2024 pentru a beneficia de amnistia fiscală a fost stabilit pentru 25 noiembrie 2024. Citește articolul
Termenul-limită pentru plata principalului de către datornici și pentru depunerea cererii de anulare a accesoriilor, în cadrul noii amnistii fiscale generale, a fost mutat de pe 25 noiembrie pe 19 decembrie 2024. Totuși, este bine de știut că datornicii nu mai pot depune notificări privind intenția de a beneficia de amnistie în perioada de până la termenul nou, ci numai cereri de anulare. Citește articolul
Termenul din 25 noiembrie 2024 al amnistiei fiscale, ce vizează plata principalului și depunerea cererii de către datornici pentru anularea accesoriilor, a fost amânat pentru 19 decembrie 2024, conform unui act normativ oficializat recent. Totodată, autoritățile au mai venit cu noutăți legate de activitatea inspectorilor antifraudă, înregistrarea fiscală a persoanelor nerezidente, creșterea accizelor pentru băuturi alcoolice și recompensarea inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Prezentăm astăzi principalele reguli din procedura specială de accesare a amnistiei fiscale generale pentru obligațiile bugetare administrate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Decizia ANCOM nr. 694/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din anexa Ordinului ANRE nr. 83/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) prin entităţile publice subordonate (cu personalitate juridică), respectiv agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM)/ Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM) şi centrele regionale de formare profesională a adulţilor (CRFPA), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și obligaţiilor bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANRSC nr. 568/2024. Iată principalele chestiuni de știut în legătură cu amnistia pentru obligațiile bugetare administrate de ANRSC. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a oficializat recent o serie de optimizări ale procedurii pentru aplicarea amnistiei fiscale generale prevăzute de OUG 107/2024. De precizat că este vorba de modificări venite, prin două ordine distincte de ministru, la distanță de doar câteva zile. Citește articolul
Creșterea gradului de colectare a impozitelor și, implicit, a veniturilor la bugetul de stat, este unul dintre obiectivele principale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pe care instituția îl are în vedere constant și prioritar. În plus, numărul de inspecții fiscale în România a crescut semnificativ în ultimii ani, ceea ce subliniază importanța conformării fiscale proactive. În acest context, companiile din România, parte a grupurilor multinaționale, au posibilitatea de a efectua ajustări voluntare de prețuri de transfer, pentru a alinia prețurile practicate la principiul valorii de piață, în situațiile în care nu sunt stabilite potrivit acestuia. Ajustările voluntare de prețuri de transfer nu doar că ajută companiile să se alinieze la cerințele fiscale, dar reprezintă și un instrument esențial pentru gestionarea riscurilor fiscale. Citește articolul
Persoanele fizice (altele decât cele care obțin doar venituri salariale, din pensii sau doar venituri impozitate la sursă, fără a avea obligația de a depune declarația unică nici măcar pentru a declara eventuale contribuții sociale datorate) ar trebui să depună o notificare privind intenția de a beneficia de anularea unor obligații bugetare. Citește articolul