avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 771 soluții astăzi
Acasă Subiect: transport international de marfa
Subiect: transport international de marfa
ACCES PREMIUM
OUG publicată

e-Transport: Amenzile pentru neraportarea transporturilor internaționale, amânate până în ianuarie, dar numai pentru companiile cu AEO

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
1 Iulie 2024 | 3 | 8918 | Timp de citire: 3 min.

Amenzile pentru neraportarea transporturilor internaționale de bunuri neriscante în e-Transport nu se vor mai aplica de la 1 iulie, așa cum se stabilise primăvara aceasta, ci de la începutul anului viitor. Măsura este cuprinsă într-o OUG adoptată de Guvern vineri și publicată în aceeași zi în Monitorul Oficial. Amânarea regimului sancționatoriu nu vizează toate companiile care fac transporturi internaționale, ci numai pe acelea care dețin, la data transportului, un certificat de „operator economic autorizat” (AEO). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A apărut noua procedură pentru e-Transport: Clarificări despre transporturile rutiere vizate de sistem

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Iunie 2024 | 0 | 6200 | Timp de citire: 4 min.

În urma modificărilor suferite de Ordonanța e-Transport în decembrie 2023 și în aprilie 2024, procedura de folosire a sistemului a fost înlocuită începând de joi cu totul, printr-un ordin recent publicat al Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Noul ordin vine cu mai multe clarificări necesare pentru aplicarea regulilor modificate din cadrul legal primar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Transport: Mai multe transporturi internaționale trebuie monitorizate, nu doar cele cu bunuri riscante, și apare monitorizarea prin GPS. Amenzile se aplică de la 1 iulie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Iunie 2024 | 0 | 13604 | Timp de citire: 3 min.

Transporturile rutiere vizate de obligația de folosire a sistemului e-Transport au fost extinse de Guvern, prin OUG, la finalul anului 2023. Astfel, trebuie monitorizate și transporturile internaționale de bunuri neriscante, nu doar cele ce implică bunuri riscante. Pe deasupra, apare și necesitatea de a monitoriza prin GPS deplasarea în timp real a transporturilor. Totuși, amenzile pentru nerespectarea noilor obligații se aplică abia de la 1 iulie 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale

e-Transport: Cine face raportarea dacă furnizorul străin trimite bunuri printr-o firmă de curierat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Mai 2024 | 0 | 4731 | Timp de citire: 2 min.

Indiferent cum se face transportul internațional de bunuri către o firmă din România, deci chiar dacă vorbim de un transport prin curier, obligația de raportare revine, în principiu, firmei din România. Totuși, trebuie avută în vedere o excepție introdusă recent pentru transportul prin colete poștale și trebuie discutată chestiunea cu firma de transport, spun specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale

e-Transport: Cine face raportările într-o colaborare dintre o firmă din România și o firmă din străinătate

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Mai 2024 | 2 | 2496 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când vine vorba de transportul internațional rutier de bunuri, obligația de raportare în e-Transport revine, conform legislației, firmei din România care trimite sau primește bunuri. Iată și două spețe concrete pentru exemplificare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Transport: Contribuabilii pot să trimită sau să primească, fără să-și dea seama, produse pentru care e nevoie de raportări. Analiza produselor vândute sau achiziționate e esențială

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2024 | 0 | 6286 | Timp de citire: 1 min.

În contextul folosirii sistemului e-Transport, specialiștii sfătuiesc contribuabilii să analizeze cu atenție lista produselor cu risc fiscal ridicat, ca să nu riște să treacă cu vederea situațiile în care raportările sunt obligatorii. Atenționarea este utilă mai ales în contextul în care urmează o extindere a listei produselor riscante pentru care trebuie făcute raportări în e-Transport. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Transport: Lista contribuabililor obligați să facă raportări pentru transporturile internaționale de bunuri, extinsă prin OUG

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2024 | 0 | 3209 | Timp de citire: 2 min.

În cazul transporturilor rutiere internaționale de bunuri (riscante și neriscante), Guvernul a stabilit recent extinderea listei celor obligați să facă raportări în sistemul e-Transport. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Mai multe modificări legate de casele de marcat, e-Transport și unele impozite și taxe au fost date prin OUG

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Mai 2024 | 0 | 4604 | Timp de citire: 3 min.

O ordonanță de urgență cu o serie de modificări fiscale a fost adoptată și oficializată recent de către Executiv, la doar câteva zile de la apariția în dezbatere publică. Aceasta face referire la casele de marcat, sistemul e-Transport, impozitul pe profit, impozitul special pentru case de mare valoare și accizele nearmonizate și deja produce efecte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Un ghid oficial privind sistemul e-Transport, publicat de autoritățile fiscale

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
29 Aprilie 2024 | 0 | 1828 | Timp de citire: 2 min.

Un ghid referitor la obligația de utilizare a sistemului e-Transport a fost publicat recent de Ministerul Finanțelor și de Agenția Națională de Administrare Fiscală. Acesta vizează transporturile rutiere naționale de bunuri riscante și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Transport: La transporturile internaționale, ANAF spune că extinderea raportărilor NU vizează toate vehiculele. Se aplică și în acest caz condițiile existente de greutate și valoare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Aprilie 2024 | 2 | 5447 | Timp de citire: 3 min.

De la finalul anului trecut, autoritățile au stabilit că toate transporturile internaționale trebuie raportate în e-Transport, nu doar cele cu bunuri riscante. Totuși, era neclar dacă vorbim sau nu de absolut toate transporturile, fără să conteze greutatea vehiculelor și greutatea sau valoarea bunurilor. În acest context, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au confirmat că sunt vizate numai vehiculele de cel puțin 2,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri care cântăresc peste 500 kg sau care au o valoare de peste 10.000 lei. Citește articolul