ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Transport: Până la 1 septembrie ar trebui implementat un modul pentru analiza informațiilor din raportările contribuabililor
1 septembrie 2024 este o nouă dată importantă pentru calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la contribuabili, prin sistemul e-Transport, la ANAF.
Articolul continuă mai jos
__________
ACTUALIZARE (10.10.2024): Conform raportului de activitate al Fiscului pentru prima jumătate din 2024, la pagina a cincea se menționează, la capitolul realizări și în legătură cu e-Transport, operaționalizarea pentru „modulele de analiză complexă de risc, pe fondul acumulării de informații în baza de date specifică.”__________
Termenul din
1 septembrie 2024 apare în
OUG 116/2023, prin care s-a stabilit, la final de 2023,
un calendar de digitalizare accelerată a activității ANAF, cu scopul de a combate evaziunea și fraudele și a crește veniturile la bugetul de stat.
Termenul respectiv este alocat pentru
un modul de analiză privind informațiile colectate prin e-Transport. Potrivit celor mai recente optimizări ale Ordonanței e-Transport (OUG 41/2022), raportările sunt obligatorii pentru bunurile riscante transportate în interiorul României și pentru bunurile riscante și neriscante din transporturile internaționale.
Dincolo de e-Transport, în 2025 ar mai trebui să apară module de analiză și pentru alte sisteme prin care contribuabilii transmit informații la ANAF (de exemplu, e-Sigiliu). Până acum, în teorie, avem module pentru
e-Factura și
e-Case de marcat. Sistemele autorităților și modulele de analiză aferente sunt folosite de ANAF pentru
a stabili gradul de risc pentru contribuabili și pentru
a identifica problemele fiscale de la nivelul acestora.
Concret, ANAF folosește informațiile din sisteme și din modulele de analiză pentru administrarea contribuabililor și, prin controalele derulate, pentru prevenirea și combaterea evaziunii și a fraudelor și creșterea veniturilor la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, autoritățile vor să fructifice cât mai repede și cât mai mult neregulile observate în practică.
În altă ordine de idei, este bine de știut că autoritățile au pus la dispoziție recent
o aplicație mobilă pentru e-Transport și
un ghid pentru utilizarea acesteia.
Momentan,
sistemul e-Sigiliu, care este gândit pentru a fi complementar sistemului e-Transport, este nefuncțional. Operaționalizarea sa este estimată pentru finalul anului 2024.
Citește mai mult despre
e-Transport,
OUG 116/2023,
digitalizare ANAF,
controale ANAF,
transport rutier,
transport marfa,
transport international de marfa,
transportatori marfa,
vehicule transport marfa,
persoane juridice,
persoane fizice
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)