ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Case de marcat: Până la 1 aprilie ar trebui implementat un modul pentru analiza informațiilor despre vânzările comercianților și prestatorilor
1 aprilie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la comercianți și prestatori, prin sistemul e-Case de marcat, la ANAF.
Articolul continuă mai jos
Termenul din
1 aprilie 2024 apare în
OUG 116/2023, prin care s-a stabilit, la final de 2023, un
calendar de digitalizare accelerată a activității ANAF, cu scopul de a combate evaziunea și fraudele și a crește veniturile la bugetul de stat. Termenul respectiv, care este al doilea pe acel calendar, este alocat pentru
un modul de analiză privind informațiile colectate prin e-Case de marcat. Este vorba, de fapt, de Registrul național de evidență pentru aparatele de marcat electronice fiscale.
Dincolo de e-Case de marcat, în 2024 și 2025 ar mai trebui să apară module de analiză și pentru alte sisteme prin care contribuabilii transmit informații la ANAF (de exemplu, e-Transport și e-Sigiliu). Sistemele respective și modulele de analiză aferente vor fi folosite de ANAF pentru a stabili gradul de risc pentru contribuabili și pentru a identifica problemele fiscale de la nivelul acestora.
Concret, ANAF va trebui să folosească informațiile din sisteme și din modulele de analiză pentru administrarea contribuabililor și, prin controalele derulate, pentru prevenirea și combaterea evaziunii și a fraudelor și creșterea veniturilor la bugetul de stat. Cu alte cuvinte, autoritățile vor să fructifice cât mai repede și cât mai mult neregulile observate în practică.
Perioada de conectare a caselor de marcat deja în uz la registrul ANAF, care a fost redenumit acum sistemul e-Case de marcat, a fost între 31 martie și 30 noiembrie 2021. La finalul acesteia erau conectate în jur de 530.000 de case de marcat, însă
conectările au continuat într-un ritm constant (atât pentru aparatele conectate cu întârziere, cât și pentru cele noi) și până la 30 septembrie 2023 se ajunsese la un total de peste 690.000.
Totodată, în prezent este în derulare, teoretic,
conectarea aparatelor de marcat care trebuie instalate, mai nou, în automatele comerciale de produse.
Important! Nu uita că, de la finalul anului trecut, se aplică
sancțiuni mai dure pentru utilizatorii de case de marcat la care se găsesc sume nejustificate.
Citește mai mult despre
e-Case de marcat,
digitalizare ANAF,
digitalizare,
OUG 116/2023,
case de marcat,
case de marcat cu jurnal electronic,
registru case marcat,
controale ANAF,
controale firme,
controale persoane fizice,
controale PFA,
controale firme 2024,
comercianti,
prestatori servicii,
comert cu amanuntul,
prestare de servicii,
prestari de servicii,
prestari servicii
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)