ACCES PREMIUM
De ce premium?
Relaționarea cu Fiscul se mută online începând de marți. Iată principalele aspecte de reținut în acest context
De la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să aibă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a mai putea relaționa cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), deci inclusiv pentru a depune declarații fiscale. Asta înseamnă că transmiterea de documente în format tipărit va fi ignorată de instituție. Că afacerile sunt pregătite sau nu pentru acest pas, autoritățile n-au dat până acum niciun semn că ar putea interveni vreo amânare a termenului stabilit încă de anul trecut prin OG 11/2021.
Articolul continuă mai jos
1. Contul în SPV, obligatoriu de la 1 martie 2022. Planul autorităților este de a trece de la o relație hibridă cu contribuabilii la o relație derulată în principal online. În acest sens, s-a stabilit că, de la 1 martie 2022, contul în SPV este obligatoriu pentru a relaționa cu ANAF. Vizate sunt, în esență, persoanele juridice, PFA-urile, întreprinderile individuale și familiale și profesioniștii.
2. Documentele tipărite vor fi ignorate de ANAF. În același timp, documentele tipărite nu vor mai fi primite de autoritățile fiscale, legislația stabilind clar că
„nu vor fi luate în considerare”. Concret, neluarea în calcul a documentelor tipărite poate afecta grav activitatea contribuabililor. Aceștia fie vor risca pierderea anumitor drepturi, fie vor risca să fie sancționați de către autorități.
3. Ghiduri video pentru înregistrarea în SPV. Reprezentanții ANAF au publicat recent, pe propriul canal de YouTube, două ghiduri video prin care descriu procedura de înregistrare în SPV. Primul se adresează persoanelor fizice și juridice care se înregistrează în aplicație folosind un certificat digital calificat, iar al doilea se adresează persoanelor fizice care se înregistrează folosind un nume de utilizator și o parolă.
4. Cum faci o programare online pentru validarea contului nou în SPV. Aplicația online pentru programări lansată de ANAF în 2020 poate fi folosită atât pentru a programa întâlniri în persoană la sediile Fiscului, cât și pentru a programa o întâlnire online pentru validarea unui cont nou-creat în SPV. Un
ghid video pentru aplicația de programări a apărut recent și pe contul de YouTube al ANAF.
5. Și alte entități trebuie să-și facă un cont pentru a relaționa exclusiv online cu Fiscul. Nu doar firmele, PFA-urile și profesioniștii sunt obligați să treacă la o relaționare exclusiv online cu ANAF, ci și
asociațiile de proprietari și instituțiile și autoritățile publice centrale și locale. Acestea din urmă, însă, folosesc PatrimVen, nu SPV.
6. Relația cu persoanele fizice obișnuite continuă și offline. Așa cum au confirmat recent, la solicitarea avocatnet.ro, reprezentanții ANAF, persoanele fizice obișnuite scapă de obligația de a avea cont în SPV. Acestea pot relaționa și offline cu ANAF după 1 martie 2022 - de exemplu, pentru a depune, în anumite situații,
declarația unică sau pentru a redirecționa o parte din impozitul pe venit.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (2)