Guvernul a aprobat, în ºedinþa de miercuri, 9 august, Regulamentul de organizare ºi funcþionare al Camerei Consultanþilor Fiscali, organizaþie profesionalã, de utilitate publicã, care asigurã organizarea, coordonarea ºi autorizarea activitãþii de consultanþã fiscalã în România.
Organele de conducere ale Camerei sunt: Conferinþa naþionalã - formatã din toþi consultanþii financiari înscriºi în evidenþa Camerei, Consiliul Superior al Camerei ºi Biroul permanent al Consiliului Superior al Camerei, ultimele douã fiind organe de conducere alese.
Activitatea de consultanþã fiscalã poate fi exercitatã numai de persoanele care au obþinut certificatul de atestare a calitãþii de consultant fiscal emis de Ministerul Finanþelor Publice, ca urmare a promovãrii unui examen ºi care sunt înregistrate la Camera Consultanþilor Fiscali.
Exercitarea profesiei de consultant fiscal se realizeazã de persoane fizice independente, cabinete individuale.
Consultanþii fiscali ºi societãþile comerciale de consultanþã fiscalã pot acorda servicii profesionale privind asistenþa de specialitate la întocmirea declaraþiilor de impozite ºi taxe, asistenþã pe probleme fiscale, asistenþã privind creanþele bugetare (amenzi, penalitãþi ºi majorãri), reprezentare în faþa organelor fiscale sau în faþa organelor judecãtoreºti, pentru expertiza fiscalã. De asemenea, pot desfãºura activitãþi de expertizã contabilã, audit financiar, instruire ºi perfecþionare în domeniul fiscal.
Prevederile actului normativ se referã ºi la obligaþia Camerei de a întocmi Registrul consultanþilor fiscali ºi al societãþilor comerciale de consultanþã fiscalã, structurat în plan administrativ-teritorial.
Înscrierea în registru conferã dreptul exercitãrii profesiei pe întreg teritoriul þãrii, precum ºi în strãinãtate, în conformitate cu prevederile din acordurile sau convenþiile încheiate cu organizaþii similare din alte þãri.
Registrul consultanþilor fiscali este format din douã capitole: capitolul I - Consultanþii fiscali persoane fizice, activi ºi inactivi ºi capitolul II - Societãþile comerciale de consultanþã fiscalã ºi se conduce informatizat.
Actul normativ reglementeazã drepturile ºi obligaþiile membrilor Camerei, exercitarea profesiei de consultant fiscal, retragerea calitãþii de consultant fiscal ºi a autorizaþiei de funcþionar, veniturile ºi cheltuielile Camerei. De asemenea, sunt stabilite sancþiuni disciplinare - mustrare, avertisment, suspendarea dreptului de exercitare a profesiei pe o perioadã de la trei luni pânã la un an, excluderea din camerã ºi interzicerea dreptului de exercitare a profesiei de consultant fiscal - pentru membrii Camerei care încalcã prevederile Regulamentului sau ale Codului de conduitã eticã ºi profesionalã. Acþiunea disciplinarã poate fi exercitatã în termen de trei luni de la constatare dar nu mai mult de un an de la data sãvârºirii faptei.
Alte prevederi se referã la rolul, atribuþiile ºi drepturile Ministerului Finanþelor Publice ca autoritate publicã în desfãºurarea activitãþii de consultanþã fiscalã. Actul normativ precizeazã cã activitatea Camerei se desfãºoarã sub supravegherea Ministerului Finanþelor Publice, fãrã a atinge independenþa Camerei ca organism profesional.
Comentarii articol (0)