În acest context, cei de la ANAF scriau, în referatul de aprobare ce a însoțit Ordinul 776/2022 în forma sa de proiect, că „se impun adaptarea și actualizarea atât a fluxurilor procedurale referitoare la înregistrarea/modificarea domiciliului fiscal al contribuabililor, cât și a instrucțiunilor de completare ale formularului de înregistrare fiscală 070 (...), în conformitate cu noile prevederi privind competența de administrare a obligațiilor fiscale datorate de persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere.”
Concret, din referat reiese că principalele schimbări sunt:
- modificarea procedurii de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor care au obligația înregistrării în registrul comerțului și a procedurii de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal în cazul contribuabililor care trebuie să solicite înregistrarea la organele fiscale, potrivit noilor prevederi legale;
- actualizarea procedurii de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supuși înregistrării în registrul comerţului, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social, a procedurii de modificare a domiciliului fiscal pentru persoanele fizice care dețin cod numeric personal, a procedurii de modificare a domiciliului fiscal pentru persoanele fizice care dețin cod numeric personal, în cazul în care domiciliul fiscal este stabilit la domiciliu, a procedurii de înregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului, precum și a formularului „Decizie de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal”, în conformitate cu prevederile Ordinului ANAF 1.699/2021;
- modificarea instrucțiunilor de completare referitoare la organul fiscal competent din formularul 070 „Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere”, potrivit competenței de administrare nou-stabilite.