Atenție! Anunțul făcut de CASMB nu este valabil la nivel național, cei interesați de depunerea documentelor trebuie să verifice condițiile de la casa de sănătate la care trebuie depuse documentele.
„În perioada 01.09.2022 – 30.09.2022 transmiterea documentelor se face conform Instrucțiuni de transmitere a cererilor de recuperare disponibilă aici.
Începând cu data de 01.10.2022, în conformitate cu art. 6 alin 3^1 din OUG 158/2005*, dosarele de recuperare concedii medicale din FNUASS, se depun online, prin intermediul platformei online (disponibilă aici), ca urmare a procesului de digitalizare și eficientizare a procesului de decontare a sumelor aferente concediilor medicale.
În cadrul platformei online, persoanele juridice încarcă, conform Procedurii de transmiterere a documenației, următoarele documente, în format electronic:
- Cerere recuperare – descarcă model
- Centralizator concedii medicale – descarcă model
- Exemplarul 2 al concediului medical (rezoluția maximă admisă este 150dpi)
Documentele încărcate prin mijloace la distanță, prin intermediul platformei online nu se vor transmit și în format fizic.
În cazul în care se constată neconcordanțe între documentele încărcate pe platformă și cele raportate în Declarația 112, transmisă la ANAF de către societate, CASMB poate solicita documentația în format fizic, în conformitate cu art. 6 alin (4) din OUG 158/2005**.
După transmitere prin intermediul platformei online, documentația încărcată se verifică de către compartimentul de specialitate. În urma verificării se transmite rezoluția înregistrării, astfel:
A. Status – ACCEPTAT – documentația este lizibilă și îndeplinește prevederile legislative, iar concediile medicale, înscrise în borderoul centralizator anexat cererii, ce reprezintă sume eligibile și certe în urma verificării sunt propuse la plată, urmând ca decontarea să fie efectuată, de către compartimentul de specialitate, în limita disponibilului bugetar alocat.
B. Status – RESPINS – documentația nu este lizibilă, nu îndeplinește prevederile legislative, iar concediile medicale, înscrise în borderoul centralizator anexat cererii, nu îndeplinesc condițiile de legalitate și conformitate privind decontarea sumelor din FNUASS.
Conform art. IV alin (2) din OUG 74/2021*** termenul de remediere în cazul respingerii înregistrării este de 90 de zile de la data primirii rezoluției. Atragem atenția că sumele înscrise în cererile de restituire înregistrare înafara teremnului prevăzut la Art. IV alin (2) din OUG 74/2021 se resping definitiv la plată.
În cazul redepunerii ca urmare a respingerii înregistrării, la rubrica observații a platformei online se va înscrie nr. cerererii inițiale respinse.
Cererea de restituire va conţine în mod obligatoriu numărul de telefon şi adresa de e-mail a persoanei cu atribuţii în întocmirea şi transmiterea cererii și a Declarației 112. Documentele transmise prin intermediul platformei (cerere + centralizator + exemplar 2 concediu medical) se înregistrează, procesează și verifică prin intermediul Sistemul Informatic Unic Integrat al Asigurărilor de Sănătate din România.
Indemnizaţiile de asigurări de sănătate pot fi solicitate pe baza actelor justificative, în termen de 90 de zile de la data la care beneficiarul era în drept să le solicite, conform prevederilor Art. 69 din Ordinul nr.15/1.311/2018**** pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate.
Nedepunerea în termen de 90 de zile de la respingerea cererii, însoțită de toate documentele justificative menţionate mai sus atrage după sine respingerea cererii ca tardiv formulată.
Documentația transmisă de către angajatori în format fizic, prin depunerea la registratura CASMB sau transmitere prin servcii de poștă/curierat, NU se încarcă pe platforma online”.