ACCES PREMIUM
De ce premium?
Comercianții online, în vizorul Fiscului
Inclusiv coletele cu plata ramburs trimise prin firmele de curierat sunt vizate de noua obligație de raportare la ANAF
În contextul în care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs, este important de clarificat că vizate de obligație sunt inclusiv firmele de curierat care fac asemenea livrări. Obligația de declarare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intervine din decembrie 2022, primul termen de raportare fiind la finele lunii ianuarie 2023.
Articolul continuă mai jos
Așa cum redacția noastră a anunțat recent, din decembrie 2022, furnizorii de servicii poștale vor avea
obligația de a transmite lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Raportarea se va face online, la ANAF, prin declarația 395, așa cum s-a stabilit prin
OUG 67/2022 și prin
Ordinul Fiscului 1.644/2022.
Având în vedere această nouă obligație, trebuie subliniat că
vizate sunt inclusiv firmele de curierat care pun la dispoziție serviciul de trimitere contra ramburs pentru colete.
„Conform OUG 13/2013 privind serviciile poștale, furnizor de servicii poştale este considerat «orice persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială sau orice persoană juridică a cărei activitate constă, în tot ori în parte, în furnizarea unuia sau a mai multor servicii poştale». Serviciile poștale constau în «colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor poştale», adică a unui «bun adresat, aflat în forma finală în care urmează să fie transportat şi livrat la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine, pe ambalaj sau într-o listă de distribuţie. Pe lângă trimiterile de corespondenţă, în această categorie sunt incluse, de exemplu, imprimatele, sacii «M», pachetele mici, coletele poştale care conţin bunuri cu sau fără valoare comercială și mandatele poştale pe suport hârtie. În această categorie nu sunt incluse trimiterile hibrid».Cu toate acestea, obiectul raportării recent introduse este limitat la furnizorii de servicii poștale care sunt autorizați pentru serviciul de trimitere contra ramburs, definit la art. 2, pct. 20 din OUG 13/2013 ca «serviciul poştal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate». Conform datelor publice, există în prezent un număr de 502 furnizori de servicii poștale, în rândul cărora se observă inclusiv marile firme de curierat”, a explicat, pentru avocatnet.ro,
Alex Slujitoru, Avocat și Director la Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL (firma de avocatură asociată cu EY România).
Astfel, făcând o verificare sumară la firmele de curierat mai cunoscute pe piață, care apar în lista furnizorilor autorizați de servicii poștale, am constatat că
majoritatea pun la dispoziție și serviciul de trimitere contra ramburs. Prin urmare, orice furnizor autorizat care prestează acest serviciu va trebui să transmită lunar la ANAF declarația 395, aceasta fiind depusă chiar dacă într-o perioadă nu există livrări de raportat.
Formularul se va depune
lunar online, prin e-Guvernare.ro,
până în ultima zi calendaristică a lunii următoare celei de raportare. Concret, obligația de raportare intervine începând cu livrările făcute efectiv în
decembrie 2022, pentru care raportarea are ca termen data de
31 ianuarie 2023. Datele care trebuie introduse în declarația 395 au fost stabilite prin OUG 67/2022, însă într-un mod mai general, astfel că
ordinul de aplicare dat de Fisc vine cu informații detaliate în acest sens.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.