Principala modalitate prin care angajatul poate ajunge în posesia unei adeverințe de vechime este să o ia în mod direct de la angajator. Iar legea îi impune acestuia din urmă să elibere adeverința oricând îi este cerută, dar în mod obligatoriu, fără să-i fie cerută, atunci când unui angajat i se termină raportul de muncă - indiferent care e motivul.
La încetarea activităţii salariatului, angajatorii au obligaţia să îi elibereze acestuia o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, precum şi un extras din Revisal, stabilește HG nr. 905/2017.
Totodată, la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
Alături de alte „formalisme” legate de registrul de evidență a salariaților, inspectorii de muncă pot să sancționeze angajatorii care fie uită, fie refuză cu rea-credință să elibereze aceste documente. Amenda specifică pentru nerespectarea acestor obligații este prevăzută de hotărâre între 300 și 1.000 lei.