În ceea ce privește procedura de înscriere a copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar sau antepreșcolar, lucrurile sunt destul de simple. Trebuie să știți că această etapă este ulterioară celei aferente reînscrierii copiilor care frecventează deja unitatea respectivă. Prin urmare, după finalizarea operațiunii de reînscriere, unitățile de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar sau antepreșcolar afișează locurile libere pentru realizarea înscrierilor.
După parcurgerea acestei etape (a cărei metodologie poate fi consultată aici), cei mai mulți părinți se confruntă cu o altă problemă, de cele mai multe ori mai stresantă decât cea administrativ-birocratică menționată: intrarea copilului în colectivitate, adaptarea la un nou mediu și separarea temporară de cel familiar, de acasă.
Evident, copilul va avea nevoie de tot sprijinul emoțional pe care părintele îl poate oferi, iar sfatul personalului creșei unde urmați să fie înscris nu trebuie neglijat. Țineți cont de faptul că educatorii au experiența și pregătirea necesare pentru a oferi sfaturi complementare pentru copil și familie, adică servicii de informare și consiliere sau de educație parentală.
În același timp, în cadrul metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor unități de educație timpurie, a fost luat în vedere acest aspect al nevoii copilului de ajutor în vederea adaptării la noul mediu. Astfel, la articolul 17 al normei menționate este prevăzută posibilitatea părintelui de a sta alături de cel mic în dificilele prime zile de adaptare: "După înscriere, părintele/reprezentantul legal, în urma discuției cu personalul didactic, poate beneficia de un program special de acompaniere a copilului în timpul programului unității, pentru o perioadă de maximum 10 zile lucrătoare".
La cele 10 zile lucrătoare de adaptare au dreptul părinții care au copiii înscriși la creșe:
- arondate unei unități de învățământ preșcolar cu personalitate juridică, cu program prelungit;
- arondate unei unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică care are în componență nivel preșcolar, inclusiv creșele confesionale care solicită arondarea prin decizie a inspectoratelor școlare județene;
- nearondate unei unități de învățământ, pentru care autoritățile administrației publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare și care devin unități de învățământ cu personalitate juridică și sunt coordonate metodologic de inspectoratul școlar județean sau cel al municipiului București;
- centre de zi cu grupe de antepreșcolari.
Comentarii articol (0)