Astfel, debutul programului "Rabla Plus" de anul viitor va marca atât o semnificativă reducere a valorii stimulentelor acordate celor interesați de cumpărarea vehiculelor "verzi", cât și dispariția ecobonusurilor.
Prin urmare, conform noilor reglementări, începând cu prima sesiune deschisă în anul 2024 pentru acceptarea și înscrierea solicitanților pentru Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, nu se mai acordă ecobonusuri, iar cuantumul ecotichetelor, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare, se acordă astfel:
- 25.500 lei (față de 51.000 lei, cum era până acum), pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie pe hidrogen, exceptând motocicleta;
- 13.000 lei (de la 26.000 lei), pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO₂/km în sistem WLTP;
- 13.000 lei (redus de la 26.000), pentru achiziționarea unei motociclete electrice.
În plus, vechea reglementare prevedea că "la ecotichet se poate adăuga un ecobonus în cuantum de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară", facilitate care a fost, de asemenea, eliminată.
Referitor la aceste modificări legislative, avocatnet.ro a solicitat un punct de vedere al președintelui AFM, Laurențiu Neculaescu, care a declarat că "încercăm să acoperim un număr cât mai mare de cereri, astfel că, raportat la același buget de anul trecut, putem acoperi un număr dublu de solicitări pentru cei interesați de vehicule nepoluante. Mai mult, România avea cea mai mare valoare a ecotichetelor din Europa, iar acum ne raliem mediei europene. Oamenii percep aceste stimulente ca pe un ajutor dat în vederea cumpărării de mașini, când, de fapt, este o încurajare de a scoate din circuit un vehicul poluant".
Totuși, în lumina acestui declarat deziderat guvernamental, oficialul nu a putut preciza, la solicitarea avocatnet.ro, dacă Executivul are în vedere limitarea importului în România de mașini la mâna a doua, poluante.
Comentarii articol (2)