Există câteva excepții de la structura generală menționată mai sus:
- pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar se scurtează la 34 de săptămâni, încheindu-se la 6 iunie 2025;
- clasa a VIII-a va avea un an școlar de 35 de săptămâni, terminându-se la 13 iunie 2025;
- elevii din învățământul liceal - filiera tehnologică și cei din învățământul profesional vor avea un an școlar de 37 de săptămâni, care se va încheia la 27 iunie 2025;
- pentru învățământul postliceal, durata anului școlar rămâne definită de planurile-cadru de învățământ actuale.
- cursurile se vor desfășura în cinci intervale distincte, cu flexibilitate în organizarea vacanței dintre semestre, care poate fi stabilită de inspectoratele școlare județene sau de către cel al municipiului București;
- vacanțele elevilor sunt programate în patru intervale, incluzând vacanța de iarnă, o vacanță flexibilă în februarie-martie, vacanța de primăvară și vacanța de vară, care va începe la 21 iunie 2025.
Conform documentului, fiecare școală va furniza, până pe 1 aprilie 2024, părinților/reprezentanților legali și elevilor, o descriere detaliată a structurii anului școlar, inclusiv deciziile referitoare la elementele flexibile ale acestuia.
În plus față de perioadele de vacanță, măsura menționează faptul că în zilele nelucrătoare sau de sărbătoare legală, cursurile nu se vor organiza, similar prevederilor din legislația muncii.În ceea ce privește programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, ele se vor desfășura pe parcursul anului școlar, în intervale de câte 5 zile lucrătoare consecutive, a căror planificare este lăsată la latitudinea unităților de învățământ. Cele două programe se vor desfășura în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025. Derularea celor două programe va trebui planificată în intervale de cursuri diferite.
O altă prevedere a ordinului face referire la situația suspendării cursurilor, stabilind că măsurile alternative de recuperare nu vor fi dispuse pe durata vacanțelor școlare.
De asemenea, norma va permite inspectoratelor școlare să aprobe modificări ale structurii anului școlar în situații deosebite (cum ar fi condițiile climaterice extreme), cu condiția consultării părinților și asigurării integrității programelor școlare și a accesului la examenele naționale.
Comentarii articol (0)