Pentru prima dată, legislația referitoare la învățământ include și prevederi referitoare la reglementarea utilizării dispozitivelor electronice în școli. Astfel, utilizarea unui telefon mobil sau a oricărui alt echipament de comunicații electronice de către un elev este interzisă pe perioada desfășurării cursurilor din învățământul preșcolar, primar și gimnazial, inclusiv în timpul activităților educaționale care se desfășoară în afara unităților de învățământ, cu excepția utilizării acestora în scop educativ sau în spațiile autorizate explicit de regulamentul intern al unității de învățământ.
În învățământul liceal, regulamentul intern al unității de învățământ poate interzice folosirea de către un elev a dispozitivelor menționate în întreaga sau doar o parte din incinta unității de învățământ, precum și în timpul activităților care se desfășoară în afara acesteia. Prevederile nu se aplică echipamentelor pe care elevii cu CES (cerințe educaționale speciale) sunt autorizați să le folosească.
Nerespectarea prevederilor referitoare la dispozitivele mobile dă dreptul personalului unității de învățământ să preia echipamentele în vederea predării, după caz, către părinții sau tutorii legali ai beneficiarilor primari minori sau elevi, conform regulamentului intern al unității de învățământ.
Conform Legii 198/2023, ”utilizarea unui telefon mobil sau a oricărui alt echipament de comunicații electronice de către un elev este interzisă pe perioada desfășurării cursurilor din învățământul preșcolar, primar și gimnazial, inclusiv în timpul activităților educaționale care se desfășoară în afara unităților de învățământ, cu excepția utilizării acestora în scop educativ sau în spațiile autorizate explicit de regulamentul intern al unității de învățământ”.
La începutul anului, UNESCO (agenția ONU pentru educație, știință și cultură) a arătat că există dovezi care demonstrează că folosirea excesivă a telefoanelor mobile contribuie la o performanță școlară redusă și că timpul îndelungat petrecut în fața ecranului are un efect negativ asupra stabilității emoționale a copiilor și a recomandat interzicerea telefoanelor în școli.
Comentarii articol (0)