Recunoașterea și echivalarea diplomelor se aplică, conform ordinului, următoarelor categorii de persoane:
- cetățeni români, cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene (UE), ai celorlalte state membre ale Spațiului Economic European (SEE) și din Confederația Elvețiană, cetățeni din state terțe care beneficiază de egalitate de tratament cu cetățenii români și persoane care beneficiază de o formă de protecție internațională pe teritoriul României, conform legii, în ceea ce privește accesul la educație, formare profesională și piața muncii;
- cetățeni din state terțe numai în vederea accesului pe piața forței de muncă din România.
Prezentarea unui document de recunoaștere sau echivalare emis de CNRED nu limitează dreptul unei instituții de învățământ superior din țara noastră de a aplica, în baza autonomiei universitare, și alte condiții specifice privind admiterea la studii universitare, inclusiv în ceea ce privește notele obținute, filiera ori specializarea.
Actele de studii pot fi recunoscute sau echivalate doar cu îndeplinirea următoarelor condiții cumulative:
- instituția de învățământ care a eliberat actul de studii este acreditată în statul de origine;
- domeniul și/ sau specializarea, curriculumul/ volumul de muncă/ rezultatele învățării corespund cu cele din sistemul românesc de învățământ preuniversitar;
- actul de studii aparține categoriei actelor de studii naționale recunoscute, eliberate în sistemul de învățământ preuniversitar din statul de origine;
- nivelul calificării corespunzător actului de studii este similar cu cel din sistemul românesc de învățământ preuniversitar;
- dreptul la continuarea studiilor în statul de origine, conferit de actul de studii.
- cerere;
- actul de identitate și dovada schimbării numelui titularului (dacă este cazul);
- actul de studii;
- în cazul actelor de studii de nivel profesional sau postliceal, documente care să menționeze durata studiilor, competențele dobândite, denumirea și descrierea cursurilor absolvite;
- dovada taxei de evaluare, conform normelor legale în vigoare;
- alte documente, dacă este cazul.
- cerere;
- actul de identitate și dovada schimbării numelui (dacă este cazul);
- actul de studii;
- dovada achitării taxei de evaluare, conform normelor legale în vigoare;
- adresă din partea instituției organizatoare a programului de formare profesională;
- alte documente, dacă este cazul.
Dosarele pot fi depuse:
- online - prin Punctul de Contact Unic electronic;
- prin intermediul unităților de învățământ preuniversitar, instituțiilor de învățământ superior, inspectoratelor școlare județene sau al Inspectoratului Școlar al Municipiului București;
- la registratura ME sau prin intermediul serviciilor poștale.
Comentarii articol (0)