Stresul este o parte fireasca a vietii. Pur ºi simplu, stresul este modalitatea in care corpul nostru raspunde solicitarilor de zi cu zi. Cateodata se intampla sa raspundem exagerat. Insa stresul poate fi si constructiv, daca stim cum sa il gestionam.
Competitia, confruntarile, deadline-urile care ne coplesesc la serviciu pot imbogati activitatea de lucru. Fiecare persoana trebuie sa incerce sa cunoasca nivelul optim de stres care il va motiva si nu il va face sa spuna zilnic: "M-am saturat! o sa demisionez!".
Insa ce poate fi relaxant pentru o persoana, pentru o alta poate fi un motiv de stres. Sunt persoane care se streseaza in momentul in care lucreaza in medii stabile, executa sarcini de rutina, zilnice. Altele se pot stresa cand seful ii va da proiecte cat mai variate.
Pentru a descoperi care ar fi nivelul stresului pe care il suporti si care este constructiv, iata cativa pasi de urmat:
1. Descopera care este subiectul ce iti provoaca stresul si modul in care reactionezi pe plan emotional si fizic. Nu ignora problemele care te afecteaza, ele nu se vor rezolva de la sine. Incearca sa descoperi cum te afecteaza fiecare problema.
2.Recunoaste ceea ce poti schimba. Poti reduce intensitatea factorilor de stres? Iti poti acorda timp pentru a face schimbari fata de problemele tale?
3. Incearca sa reduci din intensitatea emotionala fata de factorii de stres. Intotdeauna in spatele acestui stres este teama. Teama emotionala sau fizica. Nu mai acorda atata importanta sintagmei "si daca", aducatoare de anxietate.
4. Invata sa moderezi reactiile fizice. Cel mai bun sfat pe care il dau specialistii este acela de a respira adanc si incet. Si un masaj bun pentru a reduce tensiunea musculara.
5.Exercitiile fizice, chiar daca la inceput pot parea extenuante, atenueaza starile de stres. Alaturi de o alimentatie sanatoasa si un somn bun.
6.Nu lasa relatiile emotionale pe planul doi. Urmeaza intotdeauna proverbul romanesc: "prietenul la nevoie se cunoaste". Si pe deasupra fi prieten cu propria-ti persoana. Incearca sa iti stabilesti teluri realiste si intotdeauna sa stii iti sa accepti si greseli.
Si dupa toti acesti pasi de urmat iata care ar fi beneficiile: o motivatie crescuta, capacitate de concentrare mai mare la serviciu, sentiment de siguranta, tonifiere si un nivel ridicat de energie.
Comentarii articol (0)